دفاتر پیشخوان دولت، مرکز اصلی شیوع کرونا

دولت از زمان شیوع ویروس کرونا در ایران طرح‌های زیادی را مورد بررسی قرار داد که یکی از آنها طرح فاصله گذاری اجتماعی بود که نتایج مثبتی را نیز در پی داشت. پس از این طرح،  طرح فاصله‌گذاری هوشمند اتدا در سراسر کشور غیر از تهران و از امروز در پایتخت اجرا شد. 

اخبار اجتماعی- این روزها همه جا صحبت از کادر پزشکی درمانی کشور است که جان‌شان را کف دستشان گرفتند و در میدان مبارزه با کرونا جانانه حاضر شدند، در کنار آن‌ها نیروهای مسلح،گروه‌های جهادی، طلاب و حتی مردمی که مانند زمان جنگ از وقت و مال و جان خود زدند تا کالاهای مورد نیاز مردم در زمان اوج کرونا تهیه کنند، هم به میدان آمدند.

رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی، ماموران پلیس، کارمندان بانک و سایر ادارات که حضورشان الزامی بود پا هم پا به پای کادر پزشکی در مسؤولیت خود حاضر شده‌اند. 

اما در این میان یکی از مراکزی که کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته، دفاتر پیشخوان دولت است . سیل عظیم جمعیت برای ثبت نام در بازار بورس از یک طرف و از طرف دیگر صف‌های طولانی برای خرید سیم کارت توسط سرپرستان خانوار که بیش از این سیم کارتی به نام خود نداشتند، این دفاتر را به یکی از مراکز اصلی شیوع کرونا تبدیل کرد. 

کافی است در این روزها سری به یکی از این دفاتر زده شود تا ببینید نه تنها فاصله گذاری رعایت نمی‌شود بلکه جا برای نفس کشیدن هم نیست. 

غفلت مسؤولان از این دفاتر نه تنها مشکلاتی را برای کسانی که به این مراکز مراجعه می‌کنند ممکن است به وجود بیاورد، بلکه خود کارمندان این دفاتر را با  خطر جدی روبرو می‌کند.