اعلام آمار تفکیک شده کرونایی ها در تهران بازدارندگی دارد

زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در تذکری پیش از دستور در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: دو نکته می گویم که اولی مربوط به کرونا و دیگری مربوط به پرونده های کمیسیون ماده هفت است.

اخبار اجتماعی- وی افزود: به نظر می رسد بیش از یک سوم فوت شدگان و شاید نزدیک به نیمی از فوت شدگان کرونایی مربوط به شهر تهران است.

نوری گفت: البته وقتی جمعیت تهران نزدیک به ده میلیون نفر باشد طبیعی است که تعداد فوت شدگان ناشی از یک بیماری و حتی تعداد مبتلایان به آن هم بیشتر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تقاضا داریم وزارت بهداشت آمار مربوط به مبتلایان و فوت شدگان در شهر تهران را به صورت تفکیک شده ارائه کنند زیرا تهران پایتخت کشور است.

وی ادامه داد: این گفته شدن آمار به صورت تفکیکی بازدارندگی لازم را برای جلوگیری از حضور مردم در سطح شهر دارد و باعث می شود مردمی که کار ضروری ندارند و از سر بی تدبیری وارد محیط های اجتماعی می شوند ترسیده و به خیابان نیایند.

صدراعظم نوری گفت: ما هم می دانیم که برخی از استانها و شهرها آمارشان سفید شده و شاید اعلام برخی آمارها باعث رفت و آمد بی مورد به آن مناطق شود اما شهر تهران که چنین وضعیتی ندارد می توان آمارش را به صورت تفکیکی اعلام کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: نکته دیگر این است که از هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران می خواهیم تا درباره پرونده های کمیسیون ماده هفت که تعدادش زیاد شده است و امروز حدود 149 پرونده در این کمیسیون وجود دارد فکری کنند.

وی ادامه داد: باید این پرونده ها هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود و حدود 67 مورد اینها در انتظار آمدن به صحن علنی هستند و نیازمند ایجاد یک ساز و کار مشخص در این حوزه هستیم.