دست‌اندازهای بیمه پیش‌روی رانندگان آژانس

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس ،روزانه بیش از ۸ ساعت پشت فرمان است، انواع و اقسام دردهای عضلانی را دارد علاوه بر اینها آلودگی هوا و ترافیک نیز مشکلات تنفسی و سردرد را هم به او اضافه کرده است. پس از طی یک روز، دیگر توان صحبت کردن در جمع خانواده را هم ندارد. این راننده آژانس میگوید من حتی بیمه هم نیستم.

وی در ادامه می‌گوید: مسئولان می‌گویند درآمد تاکسیران‌ها بد نیست می‌توانند با کمی برنامه‌ریزی نسبت به خرج و دخل خود بهتر عمل کنند و وعده‌های مختلف هم از جمله بیمه شدن داده‌اند ولی با گذشت بیش از یک سال خبری از بیمه شدن نیست.

به گزارش فارس، رانندگان تاکسی این روزها هم ناراضی‌اند و هم نگران؛ نگران از بابت روزهای سخت آینده و ناراضی از این بابت که سازمان‌های متولی نه‌تنها همتی برای حل مشکلاتشان ندارند بلکه در این میان مرتب آنها را پاسکاری می‌کنند. آنها معتقدند که از بحق‌ترین و ابتدایی‌ترین خواسته‌شان محروم شده‌اند، خواسته‌ای که با وجود این که توقع چندین ساله آنهاست اما هنوز جامه عمل به خود نپوشیده است.

گلایه‌ رانندگان آژانس این است که چرا باید همواره دغدغه روزهای پیری و ازکار افتادگی‌شان را داشته باشند؟ چرا باید خود و خانواده‌شان از پشتوانه محکمی برخوردار نباشند.

رانندگان آژانس از کوتاهی سازمان‌های متولی در برآورده‌کردن خواسته چند ساله آنها برای بیمه‌شدن می‌گویند. البته شنیده‌ها حاکی از این است که این مشکل تنها دغدغه رانندگان تاکسی تهرانی نیست و در دیگر شهرها نیز رانندگان تاکسی کم و بیش با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنند، بدون این که تاکنون همتی برای حل این دغدغه از سوی سازمان‌های متولی وجود داشته باشد.

تأمین اجتماعی علی‌رغم وعده‌ها اقدامی برای بیمه نکرد

یکی از رانندگان آژانس در گفت‌وگو با فارس درباره اقداماتی که برای بیمه شدن کرده است می‌گوید: ما به صندوق تأمین اجتماعی و تمامی شعبات مراجعه کرده‌ایم ولی می‌گویند هیچ‌گونه ابلاغی ارسال نشده است.

وی می‌افزاید: احتمالاً بیش از یکسال از وعده بیمه شدن رانندگان آژانس می‌گذرد ولی تاکنون اقدامی در این خصوص نشده است.

۱۰ سال سابقه دارم / هنوز بیمه نیستم

سهراب یکی دیگر از رانندگان تاکسی می‌گوید: پس از ۱۰ سال رانندگی هنوز بیمه نشده‌ام در دی ماه سال گذشته آخرین اقدام را برای بیمه شدن انجام دادیم ولی مانند دفعات گذشته هیچ ‌گونه بازتابی نداشت.

وی یادآور شد: ‌ مسئولان از این وعده‌ها زیاد دادند که عملی هم نمی‌شود.

چرخه طولانی بیمه شدن رانندگان

در این باره محمدحسین‌ زدا، مدیرکل درآمد و حق بیمه صندوق تأمین اجتماعی بمی‌گوید: رانندگان آژانس برای بیمه شدن باید به ستادهای سوخت مستقر در استانداری‌ها مراجعه کنند؛ پس از احراز راننده آژانس بودن این افراد لیست آنها به ستاد سوخت کشور ارسال می‌شود.

وی می‌افزاید: سپس ستاد سوخت کشور در قالب یک CD اسامی راننده‌ها را برای بیمه شدن به سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها ارسال می‌کنند و در مرحله آخر سازمان این لیست را در اختیار صندوق تأمین اجتماعی قرار می‌دهد.

زدا یادآور می‌شود: رانندگان، تاکسی، آژانس، اتوبوس و مینی‌بوس پس از طی کردن این چرخه با نرخ ۱۳.۵ درصد بیمه می‌شوند.

به گزارش فارس، مسئولان در زمینه بیمه رانندگان آژانس وعده‌های متعددی داده‌اند ولی تاکنون اجرایی نشده و این افراد فاقد بیمه هستند.