پویش کمک مومنانه با کارت های هدیه برای کودکان کار/ دستگاه ساخت دستکش برای مساجد و هیئت¬ها ابداع شد

اخبار اجتماعی-مسئول قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام درمورد فعالیت انسان دوستانه و جهادی این قرارگاه در روزهای کرونایی گفت: « قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در کرمانشاه پس از شنیدن فرامین مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان مبنی بر انجام کمک های مومنانه، مبلغی را به تهیه 700 کارت هدیه اختصاص داد که در روزهای آینده میان کودکان کار و دستفروشان استاد توزیع خواهد کرد.»

دست در دست جهادیان

به گزارش افکار نیوز ، محمدرضا سهیلی، مسئول قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام در استان کرمانشاه درمورد فعالیت های جهادی قرارگاه این استان برا مقابله با اپیدمی کرونا به  .... گفت: «قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام در آغازین روزهای شیوع کووید-19 در کشور، با همکاری گروه های بزرگ دیگری چون بسیج دانشگاه رازی، گروه خرس­های مهربانی و چند موسسه خیریه دیگر، به فعالیت هایی برای مقابله با ویروس کرونا در استان کرمانشاه پرداخت. گروه جهادی ما کارگاهی بزرگ در این دانشگاه دارد که در آن جا به تولید اقلام بهداشتی و ضروری برای مقابله با این ویروس منحوس فعالیت میکند.»

وی درمورد اقدامات مقابله ای قرارگاه امام رضا(ع)در استان کرمانشاه گزارش داد: «قرارگاه جهادی ما در استان کرمانشاه برای اقدام اولیه، تولید ماسک، شید، لباس حفاظتی کادر درمانی و دستکش را در خط تولید خود قرار داد. از ابتدا شیوع این ویروس روزانه بیش از 10هزار دستکش، هزار ماسک، سه الی چهار هزار شید محافظ، 500 دست لباس ایزوله مخصوص بخش بیماران کرونایی و هزار گان غیر کرونایی در این قرارگاه تولید شد. این لباس های محافظتی کادر درمانی به دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ارسال شد.»

سهیلی افزود: «برای حمایت از مناطق فقیر نشین این استان، دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی را با بسته بندی هایی در مناطق حاشیه شهر توزیع کردیم که حدود 5000 هزار بسته گزارش شد. این بسته های اقلام بهداشتی همچنین به تمام پادگان های استان کرمانشاه نیز ارسال شد. پس از فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه اندازی پویشی تحت عنوان کمک مومنانه، با همکاری گروه جهادی خرس های مهربانی در  راه اندازی همین پویش، حدود140 میلیون تومان به 700 کارت هدیه دویست هزار تومانی تقسیم شد و در چند روز آینده میان دستفروشان شهر و کودکان کار توزیع خواهد شد.»

خط تولید اقلام بهداشتی گروه های جهادی همچنان فعال است

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام کرمانشاه درمورد شرایط بیماری کرونا در استان خود توضیح داد: «استان کرمانشاه، روزهای ابتدایی در شرایط نامناسبی قرار نگرفت اما در بازه ای از زمان نمودار گسترش این بیماری  در استان ما شکلی صعودی به خود گرفت. در حال حاضر خوشبختانه کرمانشاه در وضعیت مناسبی قرار گرفته اما خط تولید اقلام بهداشتی گروه های جهادی همچنان فعال است. در مدت اخیر دستکش نیز در استان کمی کمیاب شد که با تولید روزانه 14هزار جفت دستکش تلاش کردیم تا این مشکل را نیز رفع کنیم. طبق آمار تاکنون بیش از 800نفر در کرمانشاه به بیماری کرونا مبتلا شده و 58 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.»

سهیلی در انتها اظهار داشت: «بیش از 300 نفر نیروی جهادی تنها در بخش تولید قرارگاه جهادی امام رضا علیه­السلام کرمانشاه مشغول به کار هستند همچنین بیش از 120دستگاه ساخت دستکش در این کارگاه تولید و به نقاط مختلف شهر ارسال شد. این دستگاه ساخت دستکش، وسیله ابداعی دانشجویان دانشگاه راضی بوده است. بر این اساس هر مسجد و هیئتی میتواند به سادگی دستکش تولید کند. تاکنون بسیاری از مردم در بخش های مختلف استان کرمانشاه دست به دست یکدیگر دادند تا با این قدرت دسته جمعی ویروس منحوس کرونا را در استان مهار کنند. امیدواریم که در آینده ای نه چندان دور شاهد پاکسازی کل کشورمان از این موجود شوم باشیم.»