از تفاوت کرونا، آنفلوانزا و آلرژی چه می‌دانید؟

سازمان جهانی بهداشت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مهم‌ترین و بارز‌ترین علائم کرونا تب، تنگی نفس و سرفه است و نشانه‌های دیگر نظیر بدن درد، عارضه چشم صورتی و مشکلات پوستی در کنار این ۳ مشکل ممکن است در فرد مبتلا دیده شود.

اخبار اجتماعیبا این حال بسیاری از افراد پس از مشاهده هر علائمی به سرعت در مراکز درمانی حاضر می‌شوند، اما به گفته کادر پزشکی بیمارستان‌ها این کار به شدت اشتباه بوده و ممکن است تنها سرماخوردگی ساده، آنفلوانزا و یا آلرژی باشد که با فرد با حضور در مراکز درمانی، خود را در معرض  ابتلا به کرونا قرار می‌دهد.

کادر درمانی بیمارستان‌ها و متخصصان عفونی توصیه می‌کنند افراد به هیچ عنوان پس از مشاهده این علائم از خانه خارج نشوند و با ماندن در منزل و استراحت وضعیت جسمانی خود را به حالت عادی برگردانند.

استرس در این روز‌های کرونایی یکی از خطرناک‌ترین عواملی است که ممکن است فرد را به سمت افکار منفی سوق دهد؛ بنابراین تمامی اخبار مربوط به کرونا یا هر خبر دیگری را از منابع معتبر دنبال کنید تا فرق میان آنفلوانزا، کرونا، آلرژی، سرماخوردگی و ... را بشناسید.

کرونا

مهم‌ترین علائم کرونا تب، تنگی نفس، سرفه خشک و خستگی است. در صورتی که این نشانه‌ها مدت طولانی در بدن شما ماندگار شدند حتما به منظور بررسی وضعیت جسمانی به مراکز درمانی مراجعه کنید و قبل از رفتن به این مراکز حتما چند روزی را برای استراحت در خانه اختصاص دهید.

آنفلوانزا

خارش و التهاب گلو، تب، خستگی و سرفه خشک از علائم ابتلا به آنفلوانزا هستند و همانطور که می‌دانید علائمی نزدیک به کرونا دارند، اما نمی‌توان با قطعیت هر نشانه‌ای را ابتلا به کرونا ویروس دانست.

آلرژی

عطسه، گرفتگی صدا، قرمزی چشم، خارش و حساسیت‌های پوستی از نشانه‌های آلرژی هستند که بیشتر افراد را به خصوص در نیمه اول سال درگیر می‌کنند.

سرماخوردگی

آبریزش بینی، عطسه، گرفتگی صدا، قرمزی چشم، خارش و حساسیت‌های پوستی، خارش و التهاب گلو از علائم سرماخوردگی هستند که می‌توانید بلافاصله پس از مشاهده کردن این علائم با مصرف قرص یا دمنوش‌های خانگی آن‌ها را بهبود بخشید، البته ناگفته نماند که نباید در مصرف قرص یا ویتامین‌ها زیاده روی کنید؛ چرا که ممکن است شانس ابتلا به ویروس کرونا را افزایش دهد.