راه اندازی درگاه خدمات الکترونیک در دادستانی

جواد جاویدنیا سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: به منظور مقابله با گسترش و شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعات حضوری شهروندان به مراجع قضایی و حوزه معاونت فضای مجازی دادستانی این معاونت تمام خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه می دهد.

اخبار اجتماعیوی افزود: به این منظور تمام خدمات بر روی پایگاه اینترنتی به نشانی  www.internet.ir قابل ثبت است.

جاویدنیا گفت: بر این اساس شهروندان دیگر برای طرح هیچ درخواستی نیاز به مراجعه حضوری به معاونت فضای مجازی دادستانی کل ندارند و حتی سوالات خود را می‌توانند به صورت غیر حضوری و الکترونیکی مطرح و پاسخ آن را دریافت کنند.

وی افزود: در این درگاه امکان استفاده از ۲۴ خدمت اصلی به صورت غیر حضوری و الکترونیک مرتبط با حوزه کاری دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و معاونت امور فضای مجازی دادستانی و ثبت الکترونیکی شکایات و درخواست‌های شهروندان فراهم شده است.

جاویدنیا گفت: تمامی درخواست ها در قالب موضوعات درخواست فیلتر، رفع فیلتر، معرفی در پایگاه پیوندها، طرح سوالات و انتقادات، کارتابل دستور های مرتبط با پایگاه های ثبت شده، کارتابل دستورهای مرتبط با ارائه دهندگان خدمات میزبانی، بخش ثبت نام ارائه دهندگان خدمات میزبانی و ارائه دهندگان پایگاه‌های کاربر محور و دستور های مرتبط با پایگاه های کاربر محور در این قالب طراحی شده است.

بخش های جدیدی که در این دوره اضافه شده به شرح ذیل است: