انجام 35هزار تست سرپایی تشخیص کرونا

علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری مجازی که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان گفت: بزرگترین دغدغه من امروز درباره ویروس و عوارض بیماری نیست بلکه بزرگترین نگرانی من عادی شدن این بیماری است و اینکه فکر کنیم فعالیت ویروس تمام شده بزرگترین مشکل برای کنترل این بیماری است لذا از مردم خواهش می‌کنم که همچنان به رعایت نکات بهداشتی بپردازند و کنترل بیماری به معنای غلبه بر کرونا نیست.

اخبار اجتماعیوی گفت: مردم فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پرتکل بهداشتی را جدی بگیرند و مردم به عنوان ناظر عمل کنند. وقتی پرتکولی رعاتی نشد تذکر بدهید این موضوع مصداق امر به معروف و نهی از منکر است. بسیج ملی مقابله با کرونا افتخار و برگ زرینی در تاریخ حوزه سلامت است که با همکاری همه مردم رقم خورد. دبیر کل سازمان جهانی بهداشت وقتی می‌خواست از ایران نام ببرد به غربالگری 71 میلیون نفری اشاره کرد بود. هفته‌ای به یک میلیون نفر آموزش پزشکی دادیم و در صورت نیاز به مراکز بالاتر ارجاع داده شدند.

وی عنوان کرد: تا امروز بیش از 35هزار آزمایش سرپایی انجام داده‌ایم که مورد تایید بهداشت جهانی بوده است. برنامه ریزی کرده‌ایم که 1.5 میلیون تست در کشور انجام دهیم.

معاون وزیر بهداشت با ابیان اینکه نباید فکر کنیم که بیماری مهار شده و عادی سازی انجام شود گفت: با عادی سازی شرایط ممکن است شیوع بیماری افزایش پیدا کند.