وضعیت آب و هوا در 10 اردیبهشت؛ بارش باران در نیمه‌غربی کشور

اخبار اجتماعی- براساس تحلیل آخرین نقشه یابی هواشناسی، امروز چهارشنبه در نیمه‌غربی کشور و مناطقی از شمال شرق، بارش باران و در برخی نقاط رگبار باران و رعد‌وبرق همراه با وزش باد رخ خواهد داد. شدت بارش در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، همدان، مرکزی، شرق کرمانشاه، کردستان، شمال خراسان رضوی، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نوار غربی اصفهان، شمال و شرق خوزستان، نیمه غربی فارس و بوشهر است.

به گزارش افکارنیوز، بارش‌ها در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، همدان و مرکزی، کرمانشاه، کردستان، شمال خراسان رضوی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نوار غربی اصفهان و شمال شرق خوزستان و نیمه غربی استان‌های فارس و بوشهر، شدت دارد.

کیفیت هوای تهران قابل قبول است

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۵۲ قرار گرفته و  کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

همچنین این شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۵۹ قرار داشت و کیفیت هوای تهران قابل قبول بود.

بیشترین دما برای روز جاری ۲۲ درجه و کمترین دما ۱۱ درجه سانتیگراد پیش بینی شده که نسبت به روزهای گذشته دمای هوای تهران کاهش یافته است.

دریای خزر مواج و متلاطم است

 امروز دریای‌خزر و پنجشنبه مرکز و شمال خلیج‌فارس، مواج و متلاطم خواهند بود.

پنجشنبه؛ بارش تگرگ در برخی مناطق کشور

در اغلب نقاط کشور به جز بخش‌هایی از سیستان‌وبلوچستان، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

باران

جمعه؛ خروج سامانه بارشی در پایان روز

این سامانه روز جمعه در نوار شمالی کشور به ویژه در شمال شرق فعال خواهد بود و سپس به تدریج از اواخر وقت این روز از کشور خارج می‌شود.

شنبه؛ ورود سامانه بارشی جدید به کشور

 مجددا سامانه بارشی جدیدی از شنبه از نوار غربی وارد کشور می‌شود که ابتدا نوار غربی کشور و به تدریج نیمه غربی، بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.