تبعیض فاحش در حقوق کارمندان و بازنشستگان تامین اجتماعی

سید محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصرشهروند با بیان اینکه موضوع بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی یکی معضلات اصلی این سازمان است، افزود: یکی از دلایلی که نمایندگان از عملکرد علی ربیعی در وزارت تعاون ناراضی بودند، همین موضوع بازنشستگان بود و این روند ادامه دارد و در دوره شریعتمداری در وزارتخانه نه تنها حل نشده بلکه شدت هم گرفت.

وی تصریح کرد: الان کارمندان سازمان تامین اجتماعی از نظر حقوق و مزایا در سطح بسیار خوبی قرار دارند اما وضعیت بازنشستگان این سازمان بسیار وخیم است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: به دلیل حقوق و مزایای بالای سازمان تامین اجتماعی، خیلی از کارمندان تلاش دارند تا از ادارات دیگر به این سازمان منتقل شوند.

ابطحی افزود: بعنوان مثال در همین زمینه یکی از کارمندان حراست وزارت آموزش و پرورش ۹۰ میلیون تومان مابه التفاوت حق بیمه را پرداخت کرد تا از آموزش و پرورش به تامین اجتماعی منتقل شد.

وی با اشاره به حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: تفاوت حقوق بازنشستگان با کارمندان سازمان تامین اجتماعی خیلی بالاست و از طرف دیگر حقوق کارمندان این سازمان به نسبت دیگر ادارات هم بالاتر است.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان و اعتراض در این زمینه گفت: حقوق بازنشستگان را هشتم ماه پرداخت می کردند، که این تاریخ به شانزدهم ماه منتقل شد و در نهایت هم به بیست دوم و به بیست و هشتم منتقل شد.

ابطحی تاکید کرد: سالاری بعنوان مدیر این مجموعه هم باید نسبت به تبعیض فاحش در حقوق کارمندان و بازنشستگان تامین اجتماعی و هم تاخیر در پرداخت حقوق پاسخگو باشد.