اهداف شهرداری از لایحه‌ بهره‌برداری از پیاده‌‌راه‌ها

زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره ماجرای اجاره دادن برخی از پیاده‌راه‌های پایتخت اظهار داشت: لایحه بهره برداری از پیاده‌راه‌ها توسط شهرداری به شورای شهر ارائه شده و تلاشی برای ساماندهی پیاده‌راه‌ها محسوب می‌شود همچنین رویکرد این لایحه، توسعه نشاط شهری و تقویت فضاهای عمومی است.

اخبار اجتماعی - وی افزود: ستادی در این زمینه در شورای شهر تشکیل شده و در صورتی‌که لایحه مربوطه در صحن شورا به تصویب برسد‌، برخی از پیاده‌راه‌ها که امکان استفاده از آن وجود دارد و محدودیتی برای تردد شهروندان اعم از معلولان و سالمندان ایجاد نکند به برخی از واحدهای صنفی اجاره داده می‌شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه جزییات لایحه توسط اعضای شورا در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: میزان اجاره یا حق الزحمه در نظر گرفته شده برای واحدهای صنفی در این لایحه متفاوت است و بستگی به این دارد که واحد صنفی در پیاده راه مسکونی، تجاری یا مختلط قرار گرفته است.

به گزارش فارس، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران هم درباره لایحه بهره‌برداری از پیاده‌راه‌های پایتخت گفت: این لایحه دارای آئین‌نامه و جزئیات مفصلی است که در حال حاضر همکاران ما در کمیسیون مربوطه  در حال بررسی آن هستند.

وی افزود: فعالیت در پیاده‌روها قانوناً ممنوع نیست و در قالب این لایحه نیز قرار نیست که پیاده‌رو به فروش برسد چرا که سندی در این زمینه وجود ندارد.