آمادگی وزارت ارتباطات برای طراحی و تحویل سیم کارت دانش آموزی

علی الهیار ترکمن معاون برنامه و توسعه منابع آموزش و پرورش در برنامه سیمای خانواده درباره سرانجام سال تحصیلی بیان کرد: اجازه نمی‌دهیم سال تحصیلی فعلی با نقیصه مواجه شود، در میان مدت به دنبال توسعه تبلت دانش آموزی هستیم تا امنیت شبکه مجازی را اختصاصا برای دانش آموزان داشته باشیم.

او در پاسخ به این پرسش که به آموزش و پرورش چه نمره‌ای می‌دهید، ادامه داد: به معلم نمره ۱۰۰ می‌دهم؛ چراکه حضور معلمان بسیار پر رنگ است و نقیصه‌های ما را هم رفع می‌کنند، اما به ستاد نمره‌ای نمی‌دهم، همواره اعضای ستادی دغدغه‌مند برای برنامه‌ها هستند.

آمادگی وزارت ارتباطات برای طراحی و تحویل سیم کارت دانش آموزی

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره سرانجام سیم کارت دانش آموزی ، گفت: وزارت ارتباطات آمادگی طراحی و واگذاری آن را دارد، اما ابزار برای ما مهم است و می‌خواهیم هر دو را باهم داشته باشیم و اگر این موضوع محقق شود شبکه شاد را از این طریق دنبال می‌کنیم.

الهیار ترکمن درباره پیش ثبت نام مدارس غیردولتی بیان کرد: باز پرداخت پول و هر تغییری که برای شروع سال تحصیلی داشته باشیم  از طریق مسئولان سازمان مدارس غیردولتی خواهد بود.

او ادامه داد: تمام راهکار‌ها و برنامه‌های ما مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری خواهد بود و سند تحول را در قالب بسته‌های مختلفی متناسب با این سند پی می‌گیریم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش تاکید کرد: هر قولی که به خانواده‌ها می‌دهیم با اتکا به توانمندی معلمان است. وزارتخانه هم تمام قد برای آموزش و پرورش دانش آموزان ایستاده است.

نقش پررنگ معلمان در جبهه جهاد آموزشی

الهیار ترکمن با اشاره به هفته تکریم معلم بیان کرد: امسال شرایط ویژه‌ای را داریم. معلمان ما در جبهه جهاد آموزشی نقش پر رنگی ایفا کردند و دغدغه خانواده‌ها برای تحصیل و آموزش فرزندانشان از طریق معلمان در حال مدیریت است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش تصریح کرد: روز گذشته هم رهبر معظم انقلاب در پیام تلویزیونی به مناسبت روز معلم، کلید واژه مهم علم نافع را اشاره کردند که ۱۰۰ درصد آن در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد؛ بنابراین در مدارس باید ارزش‌های جامعه اسلامی به دانش‌آموزان آموزش داده شود.