زمان اجرای طرح هوشمند پارک حاشیه‌ای

وحید سرلک معاون فنی و مهندسی شهرداری تهران با بیان اینکه طرح هوشمند پارک حاشیه‌ای در پایتخت از اول خرداد ماه اجرا می‌شود، گفت: پیش از اجرای طرح هوشمند پارک حاشیه‌ای، شکل پارک در تهران به این گونه بود که یا از سوی پارکبان و یا از طریق دستگاه‌های پارکومتر انجام می‌شد که هر دو ایرادهایی داشت که موجب نارضیاتی شهروندان شده بود.

اخبار اجتماعی وی افزود: با اجرای طرح هوشمند پارک حاشیه‌ای لازم است شهروندان تنها یک بار در سامانه «تهران من» ثبت نام کنند که در همین راستا بیشتر شهروندان در این سامانه ثبت نام خود را انجام دادند و در این طرح هیچ بحث و برخوردی با شهروندان نداریم.

معاون فنی و مهندسی شهرداری تهران گفت: ساز و کار پارک هوشمند حاشیه‌ای به این شکل است که راننده در محل پارک خودرو وسیله شخصی خود را پارک می‌کند و پس از توقف اطلاعات پارک خودرو برداشت می‌شود.

سرلک تصریح کرد: پس از برداشت عوارض از حساب شهروندی رانندگان اطلاعات توقف خودرو به همراه موقعیت و مدت زمان به تلفن همراه راننده پیامک می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که اگر حساب شهروندی رانندگان شارژ نداشته باشد، آنگاه وضعیت برداشت پول به چه شکل است؟ گفت: اگر در کیف پول شهروند شارژ مالی نباشد، عوارض در حساب راننده ذخیره می‌شود تا در زمان شارژ مجدد کیف پول شهروندی مبلغ بدهی از حساب وی برداشت شود.

معاون فنی و مهندسی شهرداری تهران گفت: در این طرح جریمه‌ای از سوی شهرداری تهران برای رانندگان در نظر گرفته نمی‌شود و تنها اگر رانندگان در محل‌های پارک ممنوع  خودرو خود را پارک کنند، از سوی پلیس جریمه می‌شوند.