توصیه پلیس امنیت اقتصادی ناجا به سرمایه گذاران تازه وارد در بازار بورس

سردار محمدرضا مقیمی با اشاره به استقبال بی سابقه مردم از بازار بورس اظهار داشت: بازار بورس در هفته های گذشته روزهای طلایی را سپری کرده و رشد قابل توجه شاخص بورس در  روزهای اخیر باعث شد تا افرادی که تاکنون فقط اسم بورس را شنیده بودند و هیچ شناختی از آن نداشتند، با سرمایه اندک وارد این بازار شوند.

اخبار اجتماعی - وی افزود: باید در نظر داشت بی اطلاعی تازه واردان از نحوه خرید و فروش سهام در بورس می تواند چالش برانگیز باشد و در صورت عدم توجه به خیلی از موارد افراد را با تهدیداتی مواجه کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ادامه داد: در این راه بایستی افراد علاقه مند به سرمایه گذاری با کارشناسان اقتصادی درحوزه سرمایه و بورس مشورت کرده تا با سرمایه گذاری صحیح ریسک سرمایه گذاری را به حداقل برسانند.

وی همچنین در راستای صیانت از بروز معضلات اقتصادی و آسیب های مربوطه به افراد تازه وارد سرمایه گذار در بورس توصیه کرد: بازار سرمایه نیاز به صبر دارد و هموطنانی که سرمایه گذاری می کنند باید در نظر داشته باشند که این نوع از بازار بلند مدت بوده و نباید هیجانی عمل کنند و با سرمایه های غیرلازم خود وارد بورس شوند؛ تا حد امکان از سرمایه گذاری با سرمایه مالی زندگی خودداری کرده و به شایعات، تبلیغات و هیاهوی فضای مجازی توجه نکنند و به کارشناسان و نهادهای تخصصی مراجعه کنند.

براساس گزارش سایت پلیس، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با توجه به ماموریت های این پلیس، مبنی بر پیش بینی و پیشگیری از جرایم اقتصادی و جلوگیری از تهدیدات و آسیب های اقتصادی به عموم هموطنان که به سرمایه گذاری در بورس روی آورده اند، هشدار داد: با آموزش و تخصص کافی در این راه قدم برداشته و با شناخت ناکافی به جای سودآوری، اصل سرمایه خود را از دست ندهند.