شهریه مهدهای کودک در سال ۹۹ چقدر بیشتر می شود؟

سعید بابایی مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درباره افزایش شهریه مهدهای کودک در سال ۹۹، اظهار کرد: ضوابط شهریه‌های سال ۹۹ پس از جلسات با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نهایی و ابلاغ خواهد شد، فعلا علی الحساب هنگام ثبت نام از خانواده‌ها شهریه سال گذشته دریافت می‌شود.

اخبار اجتماعیوی در پاسخ به این سئوال که ثبت نام در مهدهای کودک حضوری است یا غیرحضوری، بیان کرد: ترجیح بر ثبت نام غیرحضوری است که خانواده‌ها می‌توانند به صورت تلفنی با مهدهای فرزندانشان ثبت نام را انجام دهند اما ثبت نام حضوری نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی امکان پذیر است.

بابایی درباره بازگشایی مهدهای کودک جهت ثبت نام کودکان در استان‌های مختلف کشور، تصریح کرد: بازگشایی برای انجام امورات اداری و ثبت نام کودکان در تمام استان‌ها امکان پذیر است اما پذیرش کودکان در مهدها نیازمند تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سئوال ساعت کاری مهدها بعد از بازگشایی به چه صورت است، گفت: در مورد ساعت کاری مهدها ابتدا باید مجوز پذیرش کودکان در مهدکودک را از ستاد ملی مبارزه با کرونا دریافت کنیم، تا بعد در مورد ساعات کاری صحبت شود.

وی درباره برنامه‌های بهزیستی برای جلوگیری از ابتلا و شیوع کرونا در مهدهای کودک، اظهار کرد: هنگامی که تصمیم گرفته شد مهدها فقط برای انجام کارهای اداری و ثبت نام کودکان باز شوند بخشنامه ای را به تمام اداره بهزیستی تمامی استان های کشور ارسال کردیم.

​بابایی ادامه داد: حضور مدیر و مسئول فنی مهدهای کودک از تاریخ ابلاغ بخشنامه در مهدکودک در صورتی است که مهدکودک را ضدعفونی کنند، تمهیدات بهداشتی لازم  را در نظر بگیرند، هماهنگی‌های لازم برای ارائه آموزش های مجازی را انجام دهند و آموزش‌های لازم را به پرسنل قبل از بازگشایی و پذیرش کودکان بدهند.

دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور افزود: درصورت لزوم نیروی انسانی جهت انجام امور اداری با حداکثر دو سوم نیروی اداری خدمات فوق انجام شود، فاصله فیزیکی، تهویه هوای اتاق و نوبت دهی به گونه ای انجام شود که ازدحام افراد در فضای بسته جلوگیری شود، کارکنان همگی مجهز به ماسک و دستکش بوده نحوه استفاده از آن را به درستی فراگرفته باشند و مواد ضدعفونی کننده دست در اختیار مراجعان و کارکنان مهدکودک قرار گرفته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل خطرات جانی ناشی از بیماری کووید ۱۹ مهد‌های کودک به هیچ وجه مجاز به پذیرش کودک نیستند و در صورت تخلف از این امر، بهزیستی استان و شهرستان با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهند کرد. بدیهی است بخشنامه‌های چگونگی پذیرش کودکان در صورت ابلاغ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از طریق همین کمیته به استان‌ها اعلام خواهد شد.