عمارت کلاه‌فرنگی تبدیل به موزه سلاح می شود

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، درباره انجام اقدامات جدید در عمارت (کلاه‌فرنگی) عشرت‌آباد اظهار داشت: مقدمات تفاهم شهرداری با سپاه محمد رسول‌الله (ص) درباره این عمارت که در میدان سپاه واقع شده، فراهم است و بر اساس این تفاهم عمارت کلاه‌فرنگی کاربری ویژه‌ای پیدا کرده و تبدیل به موزه سلاح خواهد شد.

اخبار اجتماعیوی ضمن تشکر از سپاه محمد رسول‌الله (ص) و سردار یزدی به دلیل همراهی در انجام اقدامات جدید در این عمارت گفت: عمارت کلاه‌فرنگی پس از تبدیل به موزه سلاح و اسلحه پنج‌شنبه و جمعه‌ها جهت بازدید عموم فعال خواهد بود.

* ماجرای جریمه 26 میلیاردی شهرداری و شورای شهر توسط تعزیرات

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی درباره جریمه 26 ملیاردی سازمان ورزش شهرداری توسط سازمان  تعزیرات اظهار داشت: بهتر بود که با توجه به شرایط کرونایی کشور و به ویژه ابعاد ناشی از شیوع ویروس کووید 19 در پایتخت این موضوع پیش از ابلاغ، رسانه‌ای نمی‌شد و تا زمانی که ابلاغ رسمی نشود امکان بررسی دقیق‌تر این مسأله را نداریم.

اعطا گفت:‌این مسأله مرتبط به اقدام انجام گرفته شهرداری در سال 94 است و طبق بررسی‌های اولیه‌ای که انجام داده‌ایم فعالیت‌ها طبق مصوبه شورای شهر آن زمان بوده است. 

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه رویکرد شهرداری به پروژه‌های انسان‌محور به چه صورت است، گفت: انسان‌محور شدن نحوه اداره شهر مورد توجه بوده و ما از ادامه یک روند اشتباه که منجر به فروش سرمایه‌های آینده شهر جهت انجام پروژه‌هایی که معلوم نیست چقدر نیاز شهر است پیشگیری کرده‌ایم، البته اکثر شهرها به این رویه‌ها دچار بوده و باید اقدامات لازم انجام شود.

*چشم پوشی شورای عالی شهرسازی از تأمین پارکینگ مناسب برای پلاسکو

اعطا درباره تأمین پارکینگ برای ساختمان پلاسکو گفت: بر اساس گزارشی که به دست شورای شهر رسیده است تأمین پارکینگ بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی تنها از طریق پارکینگ پاساژ پروانه و بازسازی آن پیش‌بینی شده است در حالی که پلاسکو به بیش از این میزان پارکینگ نیاز دارد.

وی بیان داشت: سال 96، اعلام کردیم که ساخت پلاسکو باید با اخذ پروانه ساختمانی انجام گیرد ولی اعلام کردند به دلیل مشکلات مالی و ضررهایی که کسبه داشته‌اند اکنون بلاتکلیف در حوزه فعالیت‌شان هستند، زودتر ساخت و ساز انجام گیرد لذا با تسامح بدون پروانه کار ساخت آغاز شد و اکنون در زمینه پارکنیگ نیز دچار دغدغه و مشکلاتی هستیم.