کمک شهرداری به استارت آپ‌های دانش آموزی در دوران کرونا

محمود کلهری شهردار منطقه17 تهران  درباره نقش شهرداران مدارس در پیشگیری از کرونا اظهارداشت: دانش آموزان و شهرداران مدارس نقش بسزایی در ترغیب خانواده ها به ثبت نام در سامانه سلامت داشته‌اند و با بهره مندی از پیشنهادات آنها، طرح فاصله گذاری فیزیکی در بوستان‌ها در دوران پساکرونا طراحی شده و در حال اجراست. همچنین برنامه ریزی برای حمایت و کمک از استارت آپ‌های دانش آموزی برای عبور از دوران کرونا با محوریت محلی صورت گرفته است.

اخبار اجتماعیشهردار منطقه 17 تهران با اشاره به نقش دانش آموزان در رعایت مقررات اجتماعی در دوران کرونا گفت: دانش آموزان از نخستین روز تعطیلی مدارس با رعایت همه مقررات در منازل ماندند و با عدم حضور در کوچه و خیابان و ترغیب خانواده ها به عضویت در سامانه سلامت و شرکت در غربالگری توانستند موج خوبی از همدلی را رقم بزنند. در سال‌های قبل در ایام قبل از نوروز خصوصاً در چهارشنبه آخر سال شاهد حضور گسترده جوانان و نوجوانان در سطح معابر بودیم اما در روزهای پایانی سال قبل با همکاری دانش آموزان و اطلاع رسانی گسترده در گروه های دانش آموزی و مدارس، خوشبختانه رعایت کامل پروتکل ها صورت گرفت و چهارشنبه سوری آرامی در این منطقه سپری شد.

وی با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در حوزه های دانش آموزی گفت: آموزش مجازی بر بستر اینترنت و راه‌اندازی گروه های مختلف دانش آموزی و مدارس این فرصت بسیار خوب را ایجاد کرده که از آن می‌توان برای اطلاع رسانی گسترده به خانواده ها بهره برد. خوشبختانه در ایام گذشته و با همکاری شهرداران مدارس اطلاع رسانی موثری از طریق این گروه ها برای خانواده ها صورت گرفته و در نهایت با انتشار کلیپ‌هایی از شهرداران مدارس برای ترغیب هم کلاسی هایشان به در خانه ماندن و رعایت همه اصول بهداشتی، استفاده شد و موج نخست بیماری کرونا با کم‌ترین آسیب در این منطقه همراه بود.