هشدار جدی ؛ وضعیت قرمز کرونایی در این استان

‌غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ‌در برنامه زنده تلویزیونی در تشریح آخرین وضعیت استان در زمینه شیوع کرونا اظهار داشت: از 10 هزار تستی که روزانه در کشور انجام می‌شود 1200 تست آن مربوط به خوزستان است و این رقم به زودی به 1500 تا 1700 تست می رسد.

اخبار اجتماعیوی این موضوع را نقطه قوت حوزه سلامت استان برشمرد و افزود: ‌می‌توانیم تست بیشتری بگیریم و سریع‌تر بیماران و افراد آلوده را جدا کرده ‌و قرنطینه خانگی کنیم. افرادی که نمونه آنها مثبت اعلام می‌شود و قرنطینه خانگی می‌شوند شاید بدون علائم و یا دارای علائم خفیف باشند اما لازم است شرایط قرنطینه را بپذیرند تا دیگران را آلوده نکنند و در عین حال با درمان‌های حمایتی که دارند و استراحتی که خواهند داشت خودشان به سمت بحرانی شدن نخواهند رفت و جامعه کمتر آلوده خواهد شد.

شریعتی با بیان اینکه اکثر بیماران ‌سرپایی هستند اما به نسبت افراد بستری هم افزایش یافته است، تصریح کرد: در یک ماه اخیر تعداد بیماران ‌سه برابر افزایش داشته اما افراد بستری 60 درصد افزایش داشته ‌که افزایش قابل توجهی است و این امر فشار بر کادر درمان و پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها را بیشتر و بیشتر خواهد کرد و آنها را هم خسته ‌و احتمال آلودگی آنها را بیشتر می‌کند.

استاندار خوزستان با بیان ا‌ینکه ‌وقتی پزشک، پرستار، متخصص و فوق متخصص آلوده شد از یک نیروی فعال محروم می‌شویم و رسیدگی به بیماران کاهش پیدا می‌کند و بیماران آسیب پذیرتر می‌شوند، ادامه داد: ‌از این بابت خواهش می‌کنیم و اصرار داریم از مردم عزیز که در خانه بمانند و موارد خود‌مراقبتی را بیشتر رعایت کنند و جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند تا احتمال آلودگی به حداقل برسد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اکنون ‌شرایط پایداری داریم و تعداد تخت‌های ظرفیت‌سازی شده بیش از 1300  تخت است و تعداد تخت‌های اشباع شده 720 تخت است، گفت: تعداد تخت‌های ویژه نیز بیش از 200 تخت تدارک دیده شده و هم اکنون 150 تخت آن اشغال است و حدود 46 بیمار ‌به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.