جزئیات نحوه گازسوز کردن تاکسی‌های اینترنتی

حمید قاسمی ده چشمه معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به ثبت نام مسافربر‌های شخصی و تاکسی های اینترنتی در سامانه طرح گازسوز کردن رایگان خودرو‌ها، گفت: مسافربر‌های شخصی باید از طریق وزارت کشور تائید شوند و سپس ثبت نام خود را در سامانه کامل کنند.

اخبار اجتماعیاو ادامه داد: در بهمن سال گذشته، دوگانه سوز کردن ۶۵۰ هزار خودرو در قالب قراردادی به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به شرکت‌های تبدیل کننده واگذار شد. در حال حاضر طبق مصوبه شورای اقتصاد بابت هر خودرو ۲۴۰ دلار از طریق وزارت نفت پرداخت می‌شود و مابه التفاوت آن را هم شرکت‌های صاحب خودرو و یا مالکان خودرو باید پرداخت کنند.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد:  ۳۸۰ مرکز در سراسر کشور فرآیند گازسوز کردن خودرو‌ها را انجام می‌دهند به طور کلی مالکانی که در طرح  گازسوز کردن رایگان خودرو‌ها ثبت نام می‌کنند باید دارای پلاک معتبر و همچنین فرآیند ثبت نام در سامانه این طرح را تکمیل کرده باشند.

وی افزود: تاکسی‌های اینترنتی و مسافربر‌های بین شهری و روستایی از طریق فهرستی که وزارت کشور به وزارت نفت ارائه خواهد کرد، به مرور در نوبت تبدیل قرار خواهند گرفت.

ده‌چشمه با اشاره به بارگذاری فهرست کارگاه‌های مجاز تبدیل در سامانه جدید، تأکید کرد: پس از ثبت‌نام کاربران، پیامکی به آن‌ها ارسال می‌شود که از این طریق کارگاه و زمان مراجعه به متقاضیان اعلام خواهد شد، البته این کار در سامانه قبلی طراحی نشده بود و کاربر هیچ بازخوردی را دریافت نمی‌کرد.

قاسمی با اشاره به دریافت بیش از ۴۰۰ هزار تقاضا در سامانه پیشین، گفت: این در حالی است که تعداد زیادی از این درخواست‌ها اطلاعات درستی نداشتند یا شامل طرح نمی‌شدند که این موضوع منجر به هدررفت زمان زیادی برای پالایش این اطلاعات شده بود و افزون بر آن، برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای ما بر اساس اطلاعات دریافتی با توجه به نادرست بودن آن، ممکن نبود.

او در ادامه در خصوص معاینه فنی خودرو‌ها بیان کرد: هر محدودیتی که در وزارت کشور برای تردد خودرو‌ها در نظر گرفته شده باشد ما ملزم به انجام آن هستیم و هر خودرویی که قابلیت معاینه فنی را داشته باشد می‌تواند در سایت گازسوز کردن خودرو‌ها ثبت نام کند.