رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز معاینه فنی سراسر کشور

سعید قیصر مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز معاینه فنی سراسر کشور اظهار داشت:  تمام مراکز معاینه فنی، براساس پروتکل‌های بهداشتی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده است عمل می‌کنند.

اخبار اجتماعی- وی گفت: خودروهایی که وارد مراکز معاینه فنی می‌شوند، توسط رانندگان خودرو تست‌های آنها انجام می‌شود و هیچ تماسی با اپراتورهای مراکز معاینه فنی ندارند و می‌توانند مراحل معاینه فنی خودروی خود را بدون اینکه از خودرو پیاده شوند انجام دهند. 

وی یادآور شد: عدم جریمه خودروهای بدون معاینه فنی می‌تواند ازدحام خودروها را در روزهای پایان ماه مبارک رمضان داشته باشد و برای جلوگیری از این ازدحام و صف‌های طولانی در مقابل مراکز معاینه فنی، می‌توانستیم از راهکارهای دیگری استفاده کنیم.

مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور  بیان داشت: البته مردم با توجه به یکپارچه شدن مراکز معاینه فنی سراسر کشور برای دریافت برگه معاینه فنی می‌توانند به شهرهای اقماری نیز مراجعه کنند. 

قیصر بیان داشت: با اجرای قانون جریمه خودروهای بدون معاینه فنی ، قطعاً 40 تا 50 روز درگیر خودروهایی که برای دریافت معاینه فنی در شهر تهران مراجعه می‌کنند خواهیم بود و حدود 500 خودرو در سال 99 به خودروهایی که در تهران باید معاینه فنی دریافت کنند، اضافه شده است. 

وی پیشنهاد داد: افرادی که خودروهایشان نیاز به معاینه فنی دارد، قبل از شلوغی و ازدحام در مقابل مراکز معاینه فنی، به این مراکز مراجعه کنند و نسبت به دریافت برگه معاینه فنی خود اقدام کنند. 

وی بیان داشت: در حال حاضر 630 مرکز معاینه فنی در سراسر کشور فعال است که بیش از یک‌هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است و عدم جریمه خودروهای بدون معاینه فنی، چرخه اقتصادی این بخش را مختل کرده و موجب افزایش آلودگی هوا نیز در آینده می‌شود.