ضرورت ارائه آمار تفکیکی مبتلایان به کرونا در هر استان

محمدجواد حق‌شناس در دویست و پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: تصمیم مسؤولان در ارائه نکردن آمار مربوط به مبتلایان کرونا به صورت استانی آثار زیان‌باری در شیوع این بیماری می‌تواند داشته باشد همچنین اثربخشی توصیه‌ها جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم را به همراه داشته است.

اخبار اجتماعی- وی افزود: ادامه روند اعلام نکردن آمار نتیجه‌ای جز کم‌توجهی شهروندان به توصیه‌های پزشکی و رعایت  نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی ندارد لذا اعلام آمار به صورت استانی از دغدغه‌های اصلی در شورای شهر محسوب می‌شود که متأسفانه بدون ارائه هیچ دلیل و توضیحی اجرا نشده است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: حق دسترسی شهروندان به اطلاعاتی که زندگی، حقوق و منافع آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد یک حق شهروندی در اسناد بالادستی مانند منشور حقوق شهروندی ریاست جمهوری و مصوبه شورای عالی اداری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: اعلام آمار تفکیکی ابتلا به کرونا در هر استان در شیوه آمادگی و مقابله با کرونا، حفظ سلامت و جان مردم اهمیت دارد و امید است با رعایت قانون و اصول شفافیت در مدیریت بحران مردم آگاه‌تر و مدیران پاسخگوتر باشند تا از این طریق به جان مردم کمتر آسیب برسد.