وضعیت آب و هوا در 3 خرداد/ افزایش دمای هوا در اکثر نقاط کشور

اخبار اجتماعی- براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده گاهی رعد و برق با وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

افزایش ابر در شمال غرب کشور

 به گزارش افکارنیوز، روز آینده در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، همچنین اردبیل به ویژه در شمال این استان‌ها افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی می‌شود که این شرایط روز شنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و غرب اصفهان حاکم است.

 روز شنبه سوم خرداد خصوصا در ساعات بعد از ظهر با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در غرب سواحل خزر بارش باران و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

پیش بینی رعد و برق و باران

روز یکشنبه چهارم خرداد در سواحل خزر ، غرب و شمال غرب و دامنه‌های شرقی زاگرس در استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه در مناطقی که ذکر شد بارش کاهش می‌یابد و در شمال غرب و سواحل شمالی بارش پراکنده خواهیم داشت.

بارش های پراکنده طی روزهای 6 و 7 خرداد

روزهای ششم و هفتم خرداد در استان‌های گیلان،‌ قزوین و مازندران و نیز در دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب اصفهان و استان مرکزی بارش پراکنده داریم.

افزایش محسوس دما

طی دو روز آینده در سواحل شمالی کشور و اردبیل افزایش محسوس دما پیش بینی می‌شود و از یکشنبه 4 خرداد کاهش محسوس دما در این مناطق داریم.

 تا اواسط هفته آینده در بقیه نقاط کشور روند تدریجی افزایش دما پیش بینی می‌شود.

گرم ترین و خنک ترین نقاط کشور

روز آینده شهر کرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 45 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

 

وضعیت جوی پایتخت

آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار صبحگاهی و به تدریج وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 33 و 21 درجه خواهد بود.

 امروز در تهران آسمان قسمتی ابری است، جهت باد جنوب غربی است و سرعت باد 11 کیلومتر بر ساعت است، امروز دید افقی در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 16 درصد است.

هوای تهران ناسالم است

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۱۳۶ قرار گرفته و هوای تهران برای گروه‌های حساس جامعه آلوده است.

همچنین این شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی اعداد ۷۸ تا ۱۱۸ قرار داشت و هوا در اکثر ساعات برای گروه‌های حساس جامعه آلوده بود.