دنیای شگفت‌انگیز گیاهان گوشت‌خوار + عکس

دنیای گیاهان گوشت‌خوار وسیع‌تر از این است.

اخبار اجتماعی- دیوید دوری، کارشناس گیاهان شگفت‌انگیز، مجموعه‌ای از گیاهان خود را نشان می‌دهد.

دنیای شگفت‌انگیز گیاهان گوشت‌خوار + تصاویر

دیوید توضیح می‌دهد: "گیاهان گوشتخوار، گیاهانی هستند که بتوانند حشرات را به دام بیندازند و هضم کنند. بعضی از این گیاهان فقط حشرات را به دام می‌اندازند که آن‌ها را گیاهان نیمه‌گوشت‌خوار می‌نامیم".

دنیای شگفت‌انگیز گیاهان گوشت‌خوار + تصاویر

بعضی از این گیاهان، به طور معمول در مناطقی از جهان مثل فیلیپین و جزیرهٔ سولاوسی در اندونزی یافت می‌شوند و فقط در گلخانه‌هایی با شرایط آب‌و‌هوایی و رطوبت مشابه اقامتگاه‌های اصلی خود نگهداری می‌شوند.

یکی از گیاهان گوشتخوار، گیاه دراز شیپور‌مانندی به نام سارسنیا یا کوزه‌ای است که آنزیم‌های هضم کننده‌ای ترشح می‌کند.

دیوید می‌گوید: "شیرهٔ غده‌های موجود در این گیاه حشرات را جذب می‌کند و آن‌ها لیز می‌خورند و به درون شیره‌های ته قیف شیپور‌مانند گیاه می‌افتند، و دچار سرانجام چسبناک نچسبی می‌شوند".

نظر‌های مختلفی در مورد بوی گیاه ساراسنیا وجود دارد. دیوید می‌گوید: "بعضی می‌گویند این گیاه بویی شبیه ادرار می‌دهد و گروهی دیگر می‌گویند بوی پن‌کیک می‌دهد. من فکر می‌کنم این گیاهان زیبا هستند و بوی جالبی هم دارند".

دنیای شگفت‌انگیز گیاهان گوشت‌خوار + تصاویر

یکی از گونه‌های گیاهان گوشت‌خوار که نیازی نیست در گلخانه پرورش داده شود، چرب‌گیاه یا پینگیوکولا است.

دیوید در مورد این گیاه می‌گوید:"این گیاه برگ‌های بسیار چسبناکی دارد و وقتی حشرات کوچکی از روی برگ‌های آن عبور می‌کنند به مادهٔ چسبناک روی برگ‌ها می‌چسبند و سپس برگ‌ها آنزیم‌هایی از خود ترشح می‌کنند که حشرات را تجزیه می‌کند و مواد غذایی موجود در بدن آن‌ها جذب گیاه می‌شود".