آخرین توصیه‌ها به داوطلبان آزمون دکتری

به گزارش افکارنیوز، حسين توكلي در گفتوگو با ايسنا، گفت: آزمون دكتري ۹۱ با رقابت ۱۷۸ هزار و ۴۲۴ داوطلب در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روز جمعه ۲۵ فروردين ماه به صورت همزمان در ۳۹ شهرستان و ۹ حوزه امتحاني برگزار ميشود.

وی با اشاره به مهلت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری، گفت: با توجه به اینکه داوطلبان تا ساعت ۲۴ امروز پنجشنبه مهلت دارند نسبت به تهیه پرینت کارت آزمون اقدام کنند، به داوطلبان توصیه می‌شود اگر تا کنون برای دریافت کارت اقدام نکرده‌اند، حتی الامکان تا پایان امروز به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند تا پس از کنترل کارت ورود به جلسه و در صورت لزوم فرصت برای مراجعه به حوزه‌های رفع نقص داشته باشند.

توکلی با بیان اینکه داوطلبان حتی الامکان امروز حوزه امتحانی خود را شناسایی کنند اظهار کرد: در این صورت داوطلبان برای حضور در حوزه امتحانی در زمان آزمون با مشکلی مواجه نمی‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: سوالات به صورتی تستی چهار گزینه‌ایست و کلیه مشخصات داوطلبان بر روی دفترچه‌های آزمون درج شده است.

این مسئول در سازمان سنجش با بیان اینکه دفترچه‌های آزمون دارای تنوع(A, B, C, Dو یاE, F) است، اظهار کرد: دفترچه اختصاصی آزمون همراه با پاسخنامه در بسته پلاستیکی بسته بندی شده است که با دستگاه حرارتی آن بسته پلمپ شده است.

وی افزود: در بعد از ظهر روز جمعه آزمون عمومی برگزار می‌شود که دارای دو دفترچه زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی است که پاسخنامه سوالات عمومی همراه با دفترچه زبان در یک بسته در اختیار داوطلب قرار داده می‌شود.

توکلی با بیان اینکه از داوطلب باید دو کارت ورود به جلسه آزمون برای هر دو نوبت به همراه داشته باشد خاطر نشان کرد: برای ورود به جلسه آزمون به همراه داشتن اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار الزامی است.

وی با بیان اینکه در ابتدای جلسه فرم نظرخواهی به داوطلبان داده می شود، خاطر نشان کرد: پاسخ دادن و عدم پاسخگویی به سوالات این فرم تاثیر مثبت و منفی در گزینش داوطلبان ندارد ولی از داوطلبان تقاضا می‌شود برای برگزار شدن هرچه بهتر آزمون به سوالات این فرم پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش در خصوص سطح سختی و آسانی سوالات گفت: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده سوالات عناوین دروس اختصاصی برای هر کد رشته امتحانی اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه سطح سوالات در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیلان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد مطابق با برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه ریزی است، خاطر نشان کرد: سوالات استعداد تحصیلی در زمینه شناخت استعدادهای افراد در رشته‌هایی که انتخاب کرده‌اند می باشند و سوالات استانداردی طراحی شده است.

توکلی در توصیه به داوطلبان گفت: جای هیچ گونه نگرانی برای داوطلبان وجود ندارد و آنهایی که برنامه خوبی برای آماده سازی خود برای شرکت در آزمون داشته‌اند مطمئنا نتیجه زحمات خود را خواهند دید.

وی با بیان اینکه معدل‌های مندرج در کارت شرکت در آزمون داوطلبان بر اساس اطلاعاتی که توسط داوطلب به هنگام ثبت نام اینترنتی ارائه شده، درج شده است، اظهار کرد: چنانچه داوطلبی در زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون موفق نشده است که معدل مقطع کارشناسی ارشد خود را بنا به دلایلی ثبت کند، در این مرحله می‌تواند با ورود به مرحله ویرایش نسبت به اصلاح معدل واقعی خود اقدام کند

. وی افزود: در غیر این صورت قبولی آن دسته از داوطلبانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته شده باشند لغو می‌شود و مسئولیت هر گونه تبعات بعدی به عهده خود داوطلب می‌باشد.

توکلی در توصیه به داوطلبان آزمون دکتری، با بیان اینکه داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی شامل کیف دستی، کتاب، جزوه، هرگونه نت و یادداشت، پیجر، ماشین حساب، تلفن همراه(حتی خاموش) و … به جلسه امتحان خودداری کنند، تصریح کرد: به داوطلبان اکیدا توصیه می‌شود حتی از نت برداری و یادداشت کردن جواب پاسخ‌ها برای اطلاع خود جدا پرهیز کنند.

وي افزود: همچنين رد و بدل كردن هر وسيله از قبيل لوازم التحرير و ... در جلسه آزمون و همچنين خارج كردن اوراق امتحاني از قبيل كارت شركت در آزمون، دفترچه سوال و پاسخنامه از جلسه امتحان به عنوان تخلف تلقي و با فرد متخلف برابر قانون رسيدگي به تخلفات و جرائم در آزمونهاي سراسري رفتار ميشود، همچنين از آنجايي كه محلي براي نگهداري وسايل اضافي در حوزههاي امتحاني پيش بيني نميشود، از داوطلبان تقاضا ميشود كه به هيچ وجه اين قبيل وسايل اضافي را همراه خود به محل حوزه امتحاني نياورند.