اقدامات طرح همسفره در قالب طرح اطعام مهدوی

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: خداوند را شاکریم که با کمک و یاری شما مردم همیشه در صحنه و در لبیک به فرمان ولی امرمان رهبر عزیزمان توانست قدمی در راه خدمت به جامعه برداریم.

اخبار اجتماعی- او با بیان اینکه امیدواریم این حرکت باعث خوشحالی حضرت صاحب الزمان و نائب بر حقش باشد، گفت: در ابتدا ۳۱۳ آشپزخانه و توزیع ۵ میلیون غذای گرم را پیش‌بینی کردیم، ولی نتیجه آن چیز دیگری شد.

بختیاری با بیان اینکه ۱۰۲ هزار و ۴۸۸ نفر (با رعایت پروتکل‌های بهداشتی) به صورت فعال در آشپزخانه‌ها و توزیع غذای گرم به صورت افتخاری زحمت کشیدند، افزود: هزار و ۸۱۰ آشپزخانه در طرح اطعام مهدوی فعال بودند و ۱۰ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۲۸ پرس غذای گرم طبخ و بین نیازمندان توزیع شد.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: ارزش ریالی غذا‌های توزیع شده ۱۴۹میلیارد و ۵۹۳ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۸۰۵ است که میانگین مبلغ هر پرس غذای گرم حدود ۱۴ هزار تومان برآورد شده است.

او با بیان اینکه در مناطقی که امکان توزیع غذای گرم نبود بسته‌های مواد غذایی تهیه شده ارسال شد، تصریح کرد: ۱۸۷۲ محل توزیع بسته غذایی دو میلیون و ۱۶۷ هزار و ۲۸۴ بسته مواد غذایی را به نیازمندان توزیع کردند.

بختیاری ادامه داد: ارزش ریالی بسته‌های توزیع شده ۴،۰۲۷،۳۶۷،۲۰۳،۴۰۵ است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در این مسیر مردم ۳۲۳،۴۱۳،۳۴۷،۸۶۴ کمک کردند، گفت: کمک‌های غیر نقدی مردمی که به صورت کالا اهدا شده بود ارزشی به مبلغ ۲،۳۳۷،۷۹۷،۶۷۲،۵۲۸ داشت.

او افزود: جمع کمک‌های مردمی (کالا و نقدی) ۲،۶۶۱،۲۱۱،۰۲۰،۳۲۹ ریال برآورد شده است.

بختیاری گفت: در طول ماه مبارک رمضان از حمایت‌های همه اقشار و نهاد‌های حمایتی، خیرین، خیریه ها، ستاد اجرای فرمان امام، بنیاد مستضعفان، مراکز نیکوکاری، پایگاه‌های نماز جمعه، نمایندگان ولی فقیه در استان ها، مسئولین محترم اجرایی استان‌ها، ستاد عتبات عالیات، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، پایگاه‌های بسیج، دانشگاه‌های علوم پزشکی، حسینیه‌ها آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه (س)، آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ)، وزارت ارتباطات، اپراتور‌ها و به خصوص صدا و سیما و اصحاب رسانه برخوردار بوده و این حمایت‌ها در گستردگی پویش ایرانه مدل بسیار موثر بوده است.