مجوز ۷ مدرسه غیردولتی به دلیل دریافت شهریه مازاد لغو شد

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: مجوز ۷ مدرسه غیردولتی به دلیل دریافت شهریه مازاد بر قانون و استنکاف از برگشت آن لغو شد.

اخبار اجتماعی- وی افزود: مدارس غیردولتی موظف به برگشت شهریه فعالیت‌های فوق‌برنامه غیرآموزشی هستند که به دلیل  کرونا خدماتش را ارائه نکردند.

‌وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اولیا در صورت عدم پاسخگویی مدارس با تلفن ۴۳۱۷ تماس بگیرند.

 سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی 20 اردیبهشت اعلام کرد: بر اساس مصوبه قطعی و لازم‌الاجرای هفتاد و دومین جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی به تاریخ اول اردیبهشت ماه سال 99، شهریه مدارس غیردولتی، در شرایط فعلی را تعیین تکلیف و به استان‌ها ابلاغ کرد لذا این مصوبه که به تأیید وزیر آموزش و پرورش نیز رسیده است، لازم‌الاجراست.

براین اساس با توجه به آثار منفی شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا و همچنین با نظر به ضرورت حمایت از حقوق مؤسسان مدارس مذکور و تضمین حقوق مردم و جامعه مقرر شد مدارس غیردولتی بر اساس مصوبه سال تحصیلی 99-98 و با توجه به خدمات آموزشی و پرورشی ارائه شده مجاز به دریافت کامل شهریه باشند و بر اساس آن عمل کنند.

مدارس مذکور به لحاظ عدم ارائه خدمات و فعالیت‌های فوق برنامه‌های غیرآموزشی از قبیل سرویس ایاب و ذهاب، غذا، اردوهای دانش آموزی، سالن ورزشی، استخر، المپیادها و ... پس از تعطیلات کرونایی مکلفند نسبت به مسترد نمودن هزینه‌های دریافتی از اولیا  اقدام و رسید بانکی را در اسناد مالی مدرسه درج کنند و یا با رضایت اولیا مبالغ مذکور را بابت شهریه سال جدید تحصیلی دانش‌آموز به حساب مدرسه واریز کنند؛ شورای نظارت استان‌ها مسؤول نظارت بر حسن اجرای این مصوبه است.