خسارات ناشی از زلزله 4 ریشتری در تهران

جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی شهر تهران، در خصوص اینکه آیا با توجه به رخ دادن زلزله 4 ریشتری در تهران حادثه‌ای تا این لحظه به سازمان اعلام شده یا نه،‌ گفت: خوشبختانه تا این لحظه هیچ گونه حادثه‌آی در شهر تهران رخ نداده است.

اخبار اجتماعی- وی در پاسخ به اینکه دیده شده است خودروهای آتش نشانی به بیرون از ایستگاه‌های سطح شهر آمده اند، دلیل این اتفاق چیست، گفت: ‌این یک پروتکل داخلی و یک نوع افزایش آمادگی در سازمان آتش‌نشانی محسوب می‌شود. 

سخنگوی آتش‌نشانی شهر تهران افزود: در این گونه موارد که حادثه‌ای مثل زلزله رخ می‌دهد برای آنکه اگر خدای نکرده زلزله بعدی رخ داد و ریشتر بیشتری داشت در امر کمک رسانی و امداد رسانی مشکلی پیش نیاید، خودروهای سازمان آتش نشانی از آشیانه ایستگاه‌ها بیرون آمده و داخل خیابان جلوی ایستگاه متوقف می‌شود.

ملکی خاطرنشان کرد: البته از چند سال قبل در شهر تهران سقف ایستگاه‌های آتش‌نشانی سبک‌سازی شده است و از این بابت نگرانی برای وارد شدن خسارت ناشی از ریزش سقف و کند شدن عملیات نداریم. اما از قدیم گفته‌اند پیشگیری بهتر از درمان است.

وی گفت: به شهروندان می‌گوییم به هیچ عنوان نگران نباشند و از جایی هم اعلام نشده است که قرار است زلزله بزرگتری بیاید و خروج خودروها از داخل ایستگاه‌ها یک اقدام تاکتیکی برای افزایش آمادگی است.