کدام شهرهای ایران آمار بالای کرونا دارند؟

 ایرج حریرچی در سفر به چابهار اظهار کرد: در حالی که روند موارد ابتلاء به کرونا در سایر نقاط کشور رو به کاهش است در سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و جنوب کرمان شاهد افزایش آمار روزانه ابتلاء هستیم و به نظر می رسد این مناطق بعد از رسیدن سایر نقاط کشور به اوج همه گیری در حال ورود به این مرحله هستند.

اخبار اجتماعی-  معاون کلّ وزارت بهداشت افزود: علاوه بر کاهش کلّی موارد ابتلاء در کشور، درصد موارد بستری و مرگ نیز 70 تا 80 درصد کاهش داشته است و در سیستان و بلوچستان نیز قسمت اعظم موارد ابتلاء را موارد سرپائی تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: روند افزایش موارد در این استان از نیمه دوم اردیبهشت به بعد شروع شد ولی در چند هفته اخیر میزان ابتلاء به شکل نگران گننده ای افزایش یافته است.

این مسوول گفت: محدودیت هایی که در روزهای نخست به خوبی در استان اجرا می شد به طور کلّی کاهش یافته و به نظر می رسد که از اردیبهشت به بعد تاب آوری عمومی برای تحمل محدودیت های اقتصادی و اجتماعی توسط مردم استان کمتر شده و به نوعی شاهد عادی سازی بودیم.

 ایرج حریرچی بیان کرد: با وجود روند فزاینده ابتلاء در سیستان و بلوچستان، هنوز هم نسبت ابتلاء به جمعیت در این استان از متوسط کشوری پایین‌تر است.