آیا احتمال انتقال کرونا از مادر به فرزند شیرخوار وجود دارد؟

پروین حدادی، متخصص زنان زایمان و نازایی با بیان اینکه مادران   شیرده مشکوک و یا مبتلا به کرونا باید همانند سایر افراد از ماسک استفاده کنند، گفت: خوشبختانه تا امروز هیچ گونه مورد ابتلا به ویروس کرونا از مادر به نوزاد شیرده در جهان ثبت نشده است اما مادران شیرده همواره باید موراد بهداشتی را رعایت کنند تا کودکان نیز به این بیماری دچار نشوند.

اخبار اجتماعی- او افزود: مادران شیرده قبل از انجام شیردهی باید دست‌های خود را به طور مکرر با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه  شست و شو دهند و هنگام تماس با شیرخوار از ماسک پزشکی (جراحی) استفاده کنند و هنگام مرطوب شدن ماسک بلافاصله آن را تعویض کرده و معدوم سازند.

حدادی ادامه داد: در صورت بروز عطسه یا سرفه، صورت خود را از مقابل کودک دور نگه دارند و سعی کنند سطوحی را که با آن در تماس هستند، دائما  با الکل ضد عفونی کنند.

این متخصص زنان در ادامه به مادران شیرده توصیه کرد: شیر دادن به نوزاد باعث تقویت سیستم ایمنی و عملکرد مادر و نوزاد می‌شود بنابراین از این مادران باید از مصرف مواد دخانی پرهیز کنند. در صورتی که برای تغذیه شیرخوار نیاز به شیر دوشیده مادر است، جمع آوری و ذخیره شیر باید با رعایت اصول بهداشتی از مادر صورت گیرد، به طوریکه در هنگام استفاده از شیردوش، مادر باید دست‌های خود را بشوید.

حدادی تاکید کرد: اگر نوزاد از شیر مصنوعی استفاده می‌کند، رعایت اصول بهداشتی در زمان شستشوی ظرف شیر و تهیه شیر مصنوعی با دقت انجام شود.

 او در پایان تاکید کرد: مادران شیرده باید توجه داشته باشند به هیچ عنوان قبل از تماس با کودک از مواد ضدعفونی با پایه الکل استفاده نکنند، زیرا این موضوع به شدت می‌تواند برای کودک خطرساز باشد.