اسامی ناظران بر مصوبه بسته محرک اقتصادی شهرداری در شورای  شهر تهران

در دویست و هجدهمین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز برگزار شد موضوعات مختلفی بین اعضای شورای شهر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

اخبار اجتماعی- بررسی طرح تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در شهر تهران از جمله مباحث مطرح شده در جلسه امروز بود که البته یک فوریت این طرح 31 فروردین به تصویب اعضای شورای شهر رسیده بود.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در مورد بررسی طرح تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری گفت: اعضای شورای شهر فرصت لازم برای بررسی این دستورات جلسه را ندارند در حالی که لازم است اعضا در مورد این طرح که بسیار حائز اهمیت است ابعاد مختلف را بسنجند و سپس تصمیم‌گیری کنند.

پس از اعتراض حجت نظری برخی دیگر از اعضای شورای شهر نیز نسبت به این مسأله گلایه‌مند بودند و در نهایت محسن هاشمی رئیس شورای شهر گفت: ای موضوع را روز گذشته در لیست دستور جلسات قرار دادیم و شاید اعضا فرصت نکرده باشند آن را کامل بخوانند ولی باید توجه داشت که لازم است هر چه سریع‌تر این موضوع با توجه به شرایط کرونا بررسی شود.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: هر چند آقای رئیس‌جمهور گفته‌اند که کرونا تا آخر سال با ما همراه خواهد بود اما با این شرایط می‌توانیم این دستور را از نوبت خارج کنیم و بعداً سر فرصت رسیدگی به آن صورت گیرد.

سرانجام با رأی اکثریت اعضای شورای شهر تهران بررسی طرح تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب‌های ناشی از کرونا از دستور رسیدگی امروز خارج شد.

موضوع بررسی استفاده از مطالعات طرح ترافیک در ساخت ساختمان‌های کوچک مقیاس نیز با پیشنهاد محمد علیخانی رئیس شورای شهر تهران و محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و شورای شهر از دستور خارج شد تا با تشکیل کمیته مشترک این مسأله بیشتر بررسی شود.

انتخاب دو نفر از اعضای شورای شهر تهران به عنوان ناظر شورا در مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا انجام گرفت و اعضای شورای شهر مجید فراهانی و محمد سالاری را به عنوان ناظر در این زمینه انتخاب کردند.