واکنش علیخانی به انتشار برخی اخبار مبنی بر اجرای رزرو پیش از ورود به محدوده طرح ترافیک

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر اجرای رزرو پیش از ورود به محدوده طرح ترافیک گفت: بسته ترافیکی پایتخت با توجه به شرایط کرونایی تهران تهیه و به تصویب شورای ترافیک رسید و باید به این نکته تاکید کنم که در بسته مصوب سقف ورود به محدوده طرح ترافیک (۱۰۳ هزار خودرو در روز) برداشته شده است.

اخبار اجتماعی- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: ما در بسته ترافیکی پایتخت برای اقشار خاص مانند رانندگان تاکسی‌های اینترنتی و پرستاران تردد‌های رایگان قرار دادیم که اگر می‌خواستیم سقف مجاز ورود به محدوده طرح ترافیک را در نظر بگیریم با مشکل مواجه می‌شدیم.

علیخانی ادامه داد: به عنوان مثال در صورت قرار دادن سقف مجاز تردد در محدوده طرح ترافیک (۱۰۳ هزار خودرو در روز) تنها خودرو‌های تاکسی‌های اینترنتی برای تکمیل سقف ظرفیت تردد کافی بودند و ما دیگر نمی‌توانستیم برای اقشار خاص دیگر تخفیف در نظر بگیریم.

او ادامه داد: انتشار برخی اخبار مبنی بر اجرای طرح رزرو پیش از ورود به محدوده طرح ترافیک از سوی برخی از رسانه‌ها کم اطلاعی آن‌ها از اطلاعات بسته ترافیکی است.