راهکاری برای زمانی که نتوانستد فاصله اجتماعی را رعایت کنید

تدروس ادهانوم گفت: در مناطقی که ویروس کرونا همچنان در آن‌ها شایع بوده و رعایت فاصلهٔ اجتماعی در آن‌ها ممکن نیست، مردم باید در اماکن عمومی از ماسک پارچه‌ای استفاده کنند.

وی افزود: در مناطقی که رعایت فاصله اجتماعی در آن‌ها دشوار است، افراد بالای ۶۰ سال و آن‌ها که بیمار هستند باید همچنان ماسک بزنند.

اخبار اجتماعی- دبیر کل سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد: که استفاده از ماسک به‌خودی‌خود سبب پیشگیری از ابتلا به این بیماری نمی‌شود بلکه باید موارد بهداشت فردی نظیر شستشوی منظم دست‌ها، حفظ فاصلهٔ اجتماعی را رعایت کرد و راهبُردهای پیشگیرانه را در نظر داشت.

سازمان جهانی بهداشت پیش‌ازاین و با توجه به کمبود ماسک بهداشتی در دنیا اعلام کرده بودند که تنها مبتلایان به کوید-۱۹ و کسانی که از آن‌ها مراقبت می‌کنند و نیز کارکنان بهداشت و درمان، باید از ماسک بهداشتی استفاده کنند.

کارشناسان این سازمان قبلاً گفته بودند که احتمال آنکه این بیماری از افرادی که بدون علائم به آن دچارند به دیگران منتقل شود کم است اما این نظر بعد تغییر کرد و توصیهٔ اخیر این سازمان برای استفاده از ماسک پارچه‌ای نیز به همین دلیل صورت می‌گیرد.