هزینه نگهداری پل حافظ بالاست/ جمع آوری پل به کجا رسید

صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران، با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای جمع آوری پل حافظ ،ضروریات این اقدام را تشریح کرد.

اخبار اجتماعی - معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به مطالعات انجام شده برای این اقدام گفت: بر این اساس شورای ترافیک مصوب کرده که حذف این پل مجاز است.

او با تاکید بر اینکه پل حافظ چند مسئله دارد و ایمنی شهر، در مهندسی صحیح است، گفت: این پل با تکنولوژی قدیم ساخته شده است، ضمن اینکه از ابتدا به صورت موقتی ساخته شده بود و در برابر زلزله هم مقاومت لازم را ندارد.

صبوری دیلمی با تاکید بر اینکه هزینه‌های نگهداری پل بالاست، گفت: در این شرایط بهتر است که آن را تبدیل به پل دائمی کنیم و تبدیل به پل دائمی هم هزینه‌های زیادی دارد.

او با بیان اینکه این پل خودرو‌ها را از ترافیک خاص و سنگینی عبور نمی‌دهد، گفت: از آنجاییکه در خیابان طالقانی ترافیک جدی نیست، لذا اگر این پل نباشد، خودرو‌ها فقط ۲۰ ثانیه در تقاطع خیابان طالقانی توقف خواهند داشت.

معاون عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه هدف از این اقدام بیشتر ایمنی است، اظهار کرد: اصناف فعال در این خیابان هم به خاطر تاریکی ناراضی هستند و رویکردی که تاکنون وجود داشته نشان از آن است که ما همه چیز را فدای خودرو می‌کنیم.

او در خصوص دو پل دیگر خیابان حافظ که از چهارراه کالج به پایین هستند، اظهار کرد: این دو پل ترافیک مهمی را جابجا می‌کنند و ما به دنبال حذف آن‌ها نیستیم.

صبوری دیلمی در خصوص موضوع شورای شهر تهران نسبت به این تصمیم گفت: شورای شهر در جزئیات وارد نمی‌شود و سیاست گذاری‌ها را انجام می‌دهد. اما هر وقت که بخواهیم پل حافظ را جمع آوری کنیم، هماهنگی‌های لازم را با شورای شهر انجام خواهیم داد.

او در پایان اظهار کرد:کارشناسان ترافیک، پلیس راهور و شورای ترافیک هم نظرشان بر جمع کردن پل است.