هشدار جدی پلیس به دارندگان سلاح‌های شکاری

سرهنگ ایمان مرادی با اشاره به حوادث تلخ و ناگوار بازی کودکان با تفنگ‌های شکاری، به دارندگان این ابزار خطرناک هشدار داد و اظهار داشت: یکی از دلایل وقوع قتل‌های غیرعمد غفلت و سهل‌انگاری در استفاده و نگهداری صحیح از سلاح‌های شکاری است.

اخبار اجتماعی - فرمانده انتظامی شهرستان روانسر افزود: مردم باید در نگهداری صحیح از سلاح‌های شکاری اهتمام جدی داشته باشند تا از وقوع هرگونه حادثه غیر قابل جبران، جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: دارندگان سلاح شکاری باید از نگهداری فشنگ و اسلحه در یک مکان ناایمن پرهیز کرده و حتماً در حمل و استفاده از آن نیز نکات حفاظتی و مراقبتی لازم از جمله نصب قفل ماشه را مورد توجه قرار دهند.

این مقام انتظامی همچنین تماشای فیلم‌های غیرمتناسب با سن کودکان، بازی‌های رایانه‌ای خشونت‌آمیز، غفلت والدین و کنجکاوی فرزندان را از دیگر عوامل بروز آسیب برشمرد و فرهنگ‌سازی و همکاری دستگاه‌های مسئول را در این زمینه بسیار با اهمیت توصیف کرد.

سرهنگ مرادی افزود: پلیس برای جلوگیری از وقوع قتل‌های ناخواسته، برنامه‌های آموزشی مختلفی را در دستور کار قرار داده و درصدد است تا با مشارکت آگاهانه آحاد مختلف جامعه، بروز این گونه اتفاقات تلخ را به حداقل برساند.