تکذیب خبر راه اندازی «پلیس کرونا»

 نیروی انتظامی طی اطلاعیه ضمن تکذیب خبر راه اندازی پلیس کرونا به اطلاع می‌رساند: این نیرو به عنوان یکی از اعضای کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در چارچوب سیاست‌ها و مصوبات ابلاغی ستاد ملی فعالیت کرده و هرگونه اعلام ممنوعیت یا محدودیت خارج از تصمیمات اعلام‌شده توسط کمیته اجتماعی انتظامی ستاد، فاقد اعتبار قانونی است.

اخبار اجتماعی - لذا پیرو ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا همه دستگاه‌های مسؤول در سطوح ملی و استان‌ها، باید صرفاً در حدود مصوبات این ستاد یا کمیته اجتماعی-انتظامی اقدام به فعالیت کنند.

نیروی انتظامی در اطلاعیه خود با تاکید بر اینکه تا کنون واحدی به نام پلیس کرونا در هیچ استان یا ساختار سازمانی ناجا شکل نگرفته است، مجدد از همکاری و همراهی دلسوزانه و متعهدانه هموطنان جهت کمک به قطع زنجیره کرونا تقدیر کرده و خواستار ادامه این همکاری با پلیس، کادر سلامت و دیگر سازمان‌ها و نهادهای مسؤول تا محو کامل بیماری در کشور شد.

ناجا در این اطلاعیه افزود: پلیس با توجه به شرایط پیش رو، هر گونه تصمیم جدید در نحوه مدیریت بحران ملی شیوع ویروس کرونا را به طور رسمی و از طریق رسانه‌ها به اطلاع هموطنان خواهد رساند.