به گزارش افکارنیوز ، سرهنگ محمدرضا ميرزايي در گفتوگو با ايسنا، سال ۹۰ را از منظر مسايل امنيتي سالي خوب در سمنان خواند و گفت: در سال گذشته نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، بدون هرگونه مشكل امنيتي و با سلامت كامل برگزار شد.

وی به نامگذاری سال ۹۱ از سوی مقام معظم رهبری به «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اشاره و تاکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا یکی از راهکارهای اساسی در تحقق این شعار است که سال گذشته در این خصوص ۱۴ مرحله طرح سراسری در استان جدای از طرح‌های مقطعی اجرا شد و امسال نیز برابر تدابیر و برنامه ریزی‌های صورت گرفته محیط را برای قاچاقچیان ناامن می‌کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۷ هزار تبعه خارجی غیرمجاز که عمده آنها ساکن استان نبودند، هنگام عبور در محورهای مواصلاتی شناسایی و دستگیر شدند که این موفقیت نشان می‌دهد پلیس با چتر اطلاعاتی قوی خود تمام تحرکات را زیر نظر دارد.

فرمانده انتظامی استان سمنان، صدور ۲۳ هزار و ۸۰۰ جلد گذرنامه را از دیگر اقدامات پلیس امنیت عمومی استان سمنان در سال گذشته عنوان کرد و گفت: کارکنان این بخش ۱۱ هزار و ۸۰۰ مورد مجوز صنفی به متقاضیان اعطا کردند.

میرزایی با اشاره به خدمات‌دهی هفت دفتر پلیس + ۱۰ در سطح استان سمنان، تصریح کرد: در این دفاتر ۲۰ مورد انواع خدمات انتظامی ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم با ارایه نظرات سازنده خود نقش مهمی در بهبود و ارتقای فعالیت‌های پلیس دارند به نتایج تماس‌ها با دفتر نظارت همگانی پلیس(۱۹۷) اشاره کرد و افزود: تقدیر مردمی از عملکرد ماموران سمنان در سال گذشته ۱۸ درصد افزایش و انتقاد ۱۵ درصد نسبت به سال ۸۹ کاهش یافته است.

وی از شماره گذاری ۱۱ هزار و ۴۵۰ دستگاه وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت در سطح استان خبرداد و گفت: ۱۵ هزار و ۷۰۰ جلد گواهینامه نیز برای متقاضیان در سال ۹۰ صادر شد.

فرمانده انتظامي استان سمنان از مردم خواست تا هرگونه موارد مشكوك را از طريق تماس با ۱۱۰ به پليس اطلاعرساني كرده و انتقاد، پيشنهاد يا تقدير خود از عملكرد ماموران را نيز با دفتر نظارت همگاني پليس ۱۹۷ اعلام كنند.