تلاش شهرداری تهران برای تامین اتوبوس های شهری

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره تأمین اتوبوس برای پایتخت، اظهار داشت: پیروز حناچی و رئیس‌جمهور به دنبال تأمین اتوبوس برای تهران هستند و بر همین اساس مدیران شهرداری بازدیدهایی از چندین شرکت ساخت اتوبوس از جمله ایران‌خودرو دیزل داشته‌اند.

اخبار اجتماعیوی از آغاز مذاکرات با شرکت‌های خودروسازی جهت تأمین اتوبوس برای پایتخت خبر داد و گفت: چندین شرکت تاکنون اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت پرداخت اعتبار به آنها تجهیزات لازم برای ساخت اتوبوس را دارند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است ملک جدیدی از شهرداری جهت تأمین اتوبوس برای پایتخت فروخته شود گفت: تأمین اعتبار برای خرید اتوبوس مختلف است می‌توان از بودجه‌های غیرنقدی همچون توجه به موضوع املاک اعتبار لازم را برای خرید اتوبوس در نظر گرفت.

هاشمی گفت: حتماً در این زمینه نیز فروش ملک جدیدی در نظر گرفته شده است ولی در این راستا باید از مسوولان اجرایی از جمله مناف هاشمی که معاون حمل و نقل است، سوال شود. ما هم در شورای شهر همه تلاش‌مان را برای تأمین اتوبوس در پایتخت انجام می‌دهیم.

وی به ضرورت حمایت‌های مالی دولت از شهرداری جهت تامین اتوبوس اشاره کرد و گفت: استفاده از بودجه دولت و یا اعتبارات شهرداری اعم از فروش املاک، ارائه اوراق مشارکت و موضوع فاینانس، از جمله روش‌های تأمین اعتبار برای خرید اتوبوس است.