طرح ازدواج اجباری چیست؟

طرح ازدواج اجباری از آن دست موضوعاتی است که این روزها در فضای مجازی بازخوردهای مختلفی را به خود اختصاص داده است.

اخبار اجتماعی- در فضای مجازی جزئیات طرح ازدواج اجباری اینطور امده که اگر فردی تا 28 سالگی ازدواج نکند یک چهارم درآمدش کم شود.

ماجرای ازدواج اجباری چیست؟

به گزارش افکارنیوز، گفته می شود یکی از کارشناسان موضوع ازدواج در یک رسانه طرحی را اعلام کرد که بر مبنای آن بازه زمانی ازدواج اختیاری ۱۷ تا ۲۸ سال تعیین شده و اگر کسی بعد از این بازه زمانی سنی ازدواج نکرد، یک چهارم درآمد ماهیانه‌اش کسر و در اختیار فقرا قرار می‌گیردو کسی که در دوره ازدواج اختیاری و قبل از ۲۸ سالگی ازدواج کرد و صاحب ۴ فرزند شد از سربازی معاف می‌شود.

اما بسیاری آن را به مسئولان کشور مرتبط دانستند و عنوان کردند که ازدواج اجباری را می خواهند در مجلس به تصویب برسانند که در واقع این موضوع شایعه ای بیش نبوده است.

واکنش ها به ازدواج اجباری

کاربران شبکه های اجتماعی نیز به ماجرای ازدواج اجباری به شکل طنز واکنش نشان دادند و نوشتند:

« بازم ازدواج نکردن به‌ صرفه ‌تره. چون اگه ازدواج کنی کل حقوقتو باید بدی به زنت.»، «۴۰ روز مونده تا اینکه تصمیم بگیرم یک مجرم باشم یا نه زیبا نیست؟» بعضی ها هم در اظهار نظرشان دولت را مورد هدف قرار دادند: «با اجباری شدن ازدواج حالا یه عده همسر احتکار می‌کنند و دولت مجبور میشه همسر یخ‌ زده برزیلی وارد کنه.»

واکنش مجلس یازدهم به ازدواج اجباری

از سوی دیگر اما حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم در این خصوص گفت: « اصلا چنین طرحی در مجلس از سوی هیچ‌ کدام از نمایندگان مطرح نشده و مباحث مطرح شده، فضاسازی علیه نمایندگان است. به هیچ عنوان امکان بررسی و تصویب طرح‌هایی از این دست در مجلس وجود ندارد و نمایندگان نیز وقت شان را صرف بررسی چنین اموری نمی‌کنند.»

ازدواج اجباری

همچنین امیر آبادی عضو دیگر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح ازدواج اجباری در مجلس مطرح نشده و حتی هیچیک از نمایندگان در این باره صحبت نکرده‌اند و قاعدتاً چنین طرحی نداریم.