نصب و راه اندازی ۱۵۸ دستگاه پله برقی در مترو

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره نصب و راه اندازی ۱۵۸ دستگاه پله برقی و ۴۶ دستگاه آسانسور در ایستگاه‌ها و ورودی‌های خط 7 اظهارداشت: با راه اندازی کارگروه ساخت داخل موفق شدیم برای تامین آسانسور، پله برقی و سیستم تهویه در خط ۷ مترو تهران درصد داخلی سازی را برای تامین تجهیزات مترو افزایش دهیم.

اخبار اجتماعیوی افزود: در حال حاضر 55 درصد از تجهیزات پله برقی، ۷۰ درصد از تجهیزات آسانسور و تقریباً مجموع تجهیزات مورد نیاز برای سیستم تهویه ساخت داخل است.

امام افزود: با توجه به اینکه برخی از ایستگاه‌ها در خط ۷ با یک ورودی به بهره برداری رسیده است در صورت تامین منابع مالی، امکان راه‌اندازی ۱۶ ورودی در سال جاری به ایستگاه‌های در حال بهره برداری در خط 7 وجود دارد. همچنین در نظر داریم متناسب با تزریق بودجه حداقل ۵ ایستگاه خط ۷ و همچنین یک ایستگاه از خط 6 را که با خط 7 در تقاطع است در سال جاری افتتاح کنیم. لذا در مجموع برای بهره برداری بهتر از این ایستگاه ها به ۱۵۸ دستگاه پله برقی و ۴۶ دستگاه آسانسور نیاز است.

مدیر عامل شرکت مترو تهران با اشاره به این که خط ۷ در مجموع نیاز به ۱۷ سیستم تهویه دارد، عنوان کرد: در سال گذشته متناسب با بهره برداری از خطوط، ۴ سیستم تهویه در این خط راه اندازی شد. تصمیم داریم در سال جاری نیز ۱۰ سیستم تهویه دیگر را در این خط به بهره‌برداری برسانیم.