تصمیمات جدید و مهم برای استانهای وضعیت قرمز کرونا/ هشدار به استانهای قرمز

 ایرج حریرچی ظهر امروز چهارشنبه در جلسه استانی ستاد مقابله با  کرونا  کردستان اظهار کرد: یکی از درخواست‌های استان‌های قرمز درگیر کرونا افزایش اختیارات در راستای مقابله با این بیماری بود.

اخبار اجتماعی- وی ادامه داد: در همین راستا روز سه‌شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا کشور با تدوین آئین‌نامه جدید برنامه‌های مختلف و افزایش اختیارات به استان‌های قرمز کرونایی را تصویب کرد و ان‌شاءالله این آئین‌نامه روز سه‌شنبه برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: متأسفانه استان کردستان و ۹ استان دیگر به‌دلیل افزایش شیوع کرونا در شرایط قرمز قرار گرفته‌اند و در همین راستا نیاز است که به‌صورت ویژه موارد مربوط به این بیماری در این استان‌ها دنبال و پیگیری شود.

وی به وضعیت کنونی استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه مردم استان کردستان در ایام تعطیلات اسفند و فروردین همکاری بسیار خوبی با دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا انجام داد و میزان شیوع این بیماری در پایین‌ترین میزان ممکن بود.

وی ادامه داد: با عبور از تعطیلات نوروز و آغاز به کار کسب و کارها و همچنین کم شدن مسائل مربوط به قرنطینه، میزان رشد و شیوع ویروس کرونا در استان کردستان و شماری دیگر از استان‌های کشور افزایش بی‌رویه پیدا کرده و امروز کردستان و ۹ استان دیگر در شرایط قرمز قرار گرفته‌اند.

حریرچی  به ایجاد ظرفیت‌های جدید در استان کردستان در راستای مداوای بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در ستاد استانی مقابله با کرونا انجام گرفته و در کنار این مهم دانشگاه علوم پزشکی کردستان تمامی ظرفیت‌های خود را برای مقابله با ویروس کرونا به‌کارگیری کرده است.

وی گفت: در حال حاضر در شهرستان سنندج سه بیمارستان بزرگ توحید، بعثت و کوثر در مجموع با ظرفیت ۵۲۰ تخت در حال خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به اشغال بخش زیادی از تخت‌های اختصاص پیدا کرده به بیماران کرونایی در شهرستان سنندج، بیان کرد: متأسفانه بعد از شیوع گسترده این ویروس و قرمز شدن وضعیت استان کردستان بخش زیادی از تخت‌های مربوط به شهرستان سنندج و دیگر شهرهای استان اشغال شده است.

دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، وضعیت نگران‌کننده‌تر خواهد بود

وی ضمن هشدار به وضعیت پیش آمده در کردستان و دیگر استان‌های قرمز کشور، افزود: در صورتی که دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت نشود وضعیت و شرایط به مراتب نگران‌کننده‌تر خواهد بود.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز کردستان به قله میزان ابتلاء به ویروس کرونا رسیده است، عنوان کرد: باید مسائل بهداشتی و دستورالعمل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را به‌صورت ویژه و با نظارت دقیق اجرایی کرد.

حریرچی ضمن درخواست از مردم برای همکاری و مشارکت با مسئولان برای کاهش میزان شیوع ویروس کرونا در استان کردستان و دیگر استان‌هایی با وضعیت قرمز، گفت: انتظار داریم مردم همانند ماه‌های اسفند و فروردین همکاری بسیار خوبی با ستاد ملی مقابله با کرونا داشته باشند.

وی ضمن درخواست از دادستان‌های استانی در راستای تشدید نظارت‌ها بر وضعیت بازار و همچنین برگزاری مراسم‌های مختلف، گفت: متأسفانه براساس اخبار رسیده به ما، بخش زیادی از میزان ابتلاء به ویروس کرونا مربوط به برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی در استان‌های مختلف کشور از جمله کردستان است.

وی گفت: انتظار داریم دادستان‌های محترم استانی به‌صورت قاطع با هرگونه تخلف احتمالی یا برگزاری هرگونه مراسم و تجمعی برخورد کنند.

در جریان برگزاری این جلسه مدیران و اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در کردستان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام گرفته در راستای مقابله با این بیماری ارائه کردند.