آخرین آمار کرونا در گیلان/ افزایش مبتلایان به کرونا به خاطر مسافرت

آبتین حیدرزاده با هشدار نسبت به روند افزایش شناسایی بیماران مبتلا به  کرونا  در استان گیلان در هفته‌های اخیر، اظهار کرد: حضور مسافر در تعطیلات عید سعید فطر، روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه و همچنین تعطیلات اخیر دلیل افزایش بیماران کرونایی در گیلان است.

اخبار اجتماعی- وی با اشاره به شناسایی ۵۰ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان، گفت: در حال حاضر ۲۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در دو ماه گذشته تعداد بیماران بستری در استان گیلان بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ نفر در نوسان بوده است، افزود: مهم‌ترین علت افرایش دوباره بیماری کرونا در استان گیلان مسافرت‌ها و عدم رعایت نکات بهداشتی و فاصله فیزیکی است.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد هستیم که بیشتر بیماران مبتلا به کرونا مربوط به مناطق ییلاقی و گردشگری استان گیلان است، تصریح کرد: این نشان دهنده این بوده عدم رعایت نکات بهداشت فردی مسافران زمینه ابتلاء به کرونا در این مناطق را افزایش داده است.

حیدرزاده از مسافران خواست در صورت ورود به استان گیلان نکات بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک و دستکش استفاده کننده و روزانه چندین نوبت دست‌های خود را بشویند یا از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنند.