احداث دوربرگردان در بزرگراه جلال آل احمد به منظور باز شدن گره ترافیکی

امیر حسین حیدر نیا معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ تهران با تأکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم در بخش ترافیک منطقه ۲ حل مشکل ترافیک در بزرگراه جلال آل احمد است، گفت: یکی از معابری که در طرح اصلاح هندسی جهت روانسازی ترافیک مورد توجه قرار گرفته معبر جلال آل احمد است که اصلاح هندسی آن در تقاطع خیابان آریا فر اجرا و انجام می‌شود.

اخبار اجتماعیمعاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ تهران افزود: احداث دوربرگردان غرب به غرب حد فاصل پل یادگار امام تا خیابان آریا فر در محدوده بزرگراه جلال آل احمد می‌تواند نقش مهمی در افزایش ایمنی تردد و کاهش ترافیک داشته باشد که کاهش ترافیک نیز کاهش مصرف سوخت را به دنبال دارد.

حیدرنیا با تأکید بر اینکه شناسایی معابر دارای ترافیک جهت اصلاح هندسی و حل مشکل ترافیک آن‌ها از سوی شهرداری منطقه تهران همواره تعقیب می‌شود، بیان کرد: منطقه ۲ تهران از شبکه بزرگراهی مناسب برخوردار است که همواره اصلاح هندسی معابر سطح منطقه بررسی و تعقیب می‌شود تا به وسیله آن بتوانیم به افزایش ایمنی تردد و کاهش ترافیک برسیم.

او در تشریح علل بروز ترافیک در شریان‌های پایتخت گفت: یکی از مواردی که همواره موجب گره ترافیکی در شریان‌های پایتخت می‌شود این است که معابر شکل مناسبی برای گردش ندارند و همین نبود شکل مناسب جهت گردش موجب به وجود آمدن گره ترافیکی می‌شود.