خطر زلزله برای پایتخت جدی است

محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در واکنش به عواقب ساخت و ساز و بارگذاری در پادگان ۰۶ گفت: مهم‌ترین نگرانی اعضای شورای شهر در زمینه تفاهم‌نامه پادگان‌۰۶ پنهان کاری بود که در زمینه تفاهم‌نامه پادگان‌۰۶ انجام شده است و این تصمیم بزرگ بدون اطلاع اعضا نگرانی ایجاد می‌کند.

اخبار اجتماعی- رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: نگاه اولیه این بود که تنها نظر کمیسیون اکتفا می‌کند و بررسی این موضوع که ۶۳۰ هزار متر مربع بنا در منطقه پاسداران شکل بگیرد آثار منفی دارد و لازم است از پیوست‌های ترافیکی و اجتماعی آن اطلاع حاصل شود.

حق شناس ادامه داد: شهردار تهران ملزم است به تذکرات توجه کند و هر اقدام در این حوزه در مسیر قانونی کسب اجازه از شورای شهر تهران باشد.

او تاکید کرد: امیدوارم این تذکر آخر در این زمینه باشد و ما بتوانیم مطالبه مردم را پیگیری کنیم، زیرا حقوق شهر باید رعایت شود و می‌توان گفت تصمیم یک جانبه همواره آزار دهنده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر بخواهیم مشکلی از یک نهاد حل کنیم مشکلی پسندیده است، اما توجه نکردن به آثار زیست محیطی آن می‌تواند منجر به این شود که یک منطقه لاکچری نشین دیگر در سلطنت آباد با بنا‌ها و برج‌های چند طبقه شکل بگیرد.

حق شناس ادامه داد: تهران شهری زلزله خیز است و اگر زلزله ۷ ریشتری رخ دهد این امکان وجود دارد که در ساعت اولیه یک میلیون از شهروندان جان خود را از دست بدهند و از این سو مکان‌هایی مانند پادگان ۰۶ یکی از مکان‌های امن و ذخیره‌ای باشد.