احداث تونل البرز آزادراه تهران - شمال به دست مهندسان ایرانی

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه بازدید از منطقه دو آزادراه تهران – شمال گفت: آزادراه تهران – شمال توسط دولت و بنیاد مستضعفان در حال ساخت است و سال گذشته در بازدیدی که از قطعه یک داشتیم تصور می‌کردیم که ساخت این آزادراه دشوار باشد، اما با کمک نیرو‌های داخلی در سال ۱۳۹۸ منطقه یک آزادراه تهران – شمال افتتاح شد.

اخبار اجتماعیاو ادامه داد: برای بازدید از منطقه ۲ آزادراه تهران – شمال به طول دو کیلومتر آمده‌ایم که ۱۶ کیلومتر از این مسیر تونل و پل است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: طول تونل البرز به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر است که با همت مهندسان ایرانی در حال تکمیل است.

نوبخت با اشاره به اینکه منابع مالی که این پروژه برای تکمیل نیاز دارد، ۳ هزار میلیارد تومان است گفت: برای این قطعه تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان به دولت و بنیاد مستضعفان پرداخت شده و ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر هم باقی مانده است.

او توضیح داد: ۴۵۰ میلیارد تومان تا یک یا دو هفته آینده به این پروژه تزریق می‌شود و دولت و بنیاد مستضعفان برای تکمیل این پروژه همکاری‌های لازم را خواهند داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: اگر این پروژه یک روز زودتر افتتاح شود موجب رفاه حال مردم خواهد شد و تعهد دولت و بنیاد مستضعفان انجام می‌شود.

نوبخت توضیح داد: مهم‌ترین بخش این قطعه، تونل ۶ هزار و ۴۰۰ متری است که امروز از آن عبور کردیم و تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ و یا اولین زمان بعدی افتتاح می‌شود.

او با اشاره به اینکه منابع مالی دولت محدود است، گفت: با این حال سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص منابع اولویت‌بندی کرده است.