معارفه معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین تکریم مسعود برومند و معارفه غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری این وزارت تاکید کرد: نهادها و سازمان‌ها باید به استفاده بهینه از ظرفیت های گرانسنگ آموزش عالی توجه بیشتری داشته باشند و بیش از پیش از این توانمندی ها در جهت توسعه و پیشرفت کشور بهره برداری کنند.

اخبار اجتماعی- در این آیین که امروز (سه‌شنبه) با حضور معاونان، مشاوران و مدیران کل این وزارت و برخی از روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، غلامی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آموزش عالی کشوراز یک پیوستگی مناسب در راستای انجام وظایف خود برخوردار بوده است، اظهار داشت: در این راستا آموزش عالی در تربیت کارشناس، وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده و در حال حاضر، تمام مدیران و کارشناسان کشور از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شوند.

وزیر علوم درخصوص پیشرفت در امور پژوهشی گفت: به دست آمدن دستاوردهای عظیم در زمینه پژوهش و اخذ رتبه‌های مناسب پژوهشی در سطح جهان نیز حاصل دستاوردهای دانشگاه‌هاست و اینکه در این شرایط تحریم توانسته‌ایم روی پای خود بایستیم نیز ناشی از عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور است.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته دوره موفقی برای آموزش عالی بوده است، افزود: به یاری خداوند، در آینده نیز این مسیر و سیر حرکت باید بدون تاخیر پیش برود.

غلامی با تاکید بر لزوم آشنایی بیشتر نهادهای حمایت‌کننده با دستاوردهای آموزش عالی کشور گفت: در دو سال گذشته گزارش‌های مستند دوره‌ای برای مسئولان رده بالای کشور ارسال شده تا دستاوردهای علمی کشور بیشتر معرفی شوند و مسئولان بدانند که انتظاراتی که از وزارت علوم و مجموعه علمی کشور دارند، به بهترین نحو انجام می‌شود.

وزیر علوم با بیان اینکه در مجموعه آموزش عالی کشور افراد توانمند علمی و اجرایی فراوانی فعالیت می‌کنند، افزود: افراد علمی و دانشگاهی اگر احساس وظیفه نمی‌کردند به بخش اجرایی نمی‌آمدند و چه بسا در همان بخش علمی موفق‌تر هم بودند ولی کار در بخش اجرایی یک توفیق الهی است و مدیران ما در کنار انجام آن، به کارهای علمی‌شان نیز می‌پردازند.

غلامی در بخش پایانی این آیین با تشکر از مسعود برومند، معاون سابق پژوهش و فناوری وزارت علوم در طول تصدی این مسئولیت، حکم غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون جدید پژوهش و فناوری این وزارت و حکم انتصاب برومند در جایگاه مشاور وزیر را به آنها اعطا کرد.