تهران به عنوان شهر دوستدار کودک از طرف یونیسف انتخاب شد

مجتبی دانشور مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در تشریح جزئیات نامزدی تهران در بین ۱۱ شهر دوستدار کودک از سوی کمیته مشترک یونیسف گفت: یازده سال پیش شورای شهر طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن الزام‌هایی برای تبدیل شهر تهران به شهر دوستدار کودک تبیین شد و از آن زمان تا به امروز این مصوبه فراز و فرود‌هایی داشت.

اخبار اجتماعی- مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران افزود:اصل این طرح بر این پایه بود که شهر تهران به شهری دوستدار کودک از طریق مناسب سازی و فرهنگ سازی بدل شود تا کودکان احساس آرامش کنند.

دانشور ادامه داد: با تاکید بر این نکته که دبیرخانه این مصوبه در اداره کل آموزش‌های شهروندی در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تشکیل شد گفت: تاسیس خانه کودک در بیش از ۲۷۰ سرای محله، در ایستگاه‌های مترو و پایانه‌های اتوبوسرانی و پارک‌های ترافیکی از جمله اقدام‌های مدیریت شهری در این زمینه بود.

او با اشاره به این نکته که برای رسیدن به شهر دوستدار کودک راه بسیاری داریم، گفت: ما در اداره کل آموزش‌های شهروندی به همراه یونیسف و وزارت کشور مذاکراتی داشتیم و طرح شهر دوستدار کودک را به طرح محله دوستدار کودک تغییر دادیم و در این مسیر نیز پنج محله فدک، صاحب الزمان، نیلوفر، شهرآرا و گلستان به عنوان محله‌های آزمایشی اجرای طرح انتخاب شدند.

مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران ادامه داد: تدوین شاخص‌های موجود ما را نسبت به شهر‌های دیگر مانند اصفهان پیش انداخت و امروز تهران در بین۱۱ شهر دوستدار کودک در طرح یونیسف قرار دارد.

دانشور در پاسخ به این سوال که زمان و شکل انتخاب شهر دوستدار کودک به چه شکل است گفت: مدت زمان مشخص شده است تا شهر‌ها در آن زمان طرح‌های خود را به سرانجام برسانند و پس از آن شهر دوستدار کودک در جهان از بین ۱۱ نامزد انتخاب می‌شود.