تهران برای آیندگان هم قابل زندگی است

زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امضای تفاهم میان مدیریت شهری و شرکت آب و فاضلاب گفت: در راستای شعارها و مطالباتی که شورای اسلامی شهر تهران داشت مقرر شد موضوع محیط زیست بیش از گذشته جدی گرفته شود.

اخبار اجتماعیوی ادامه داد: موضوع حفاظت از آب و فضای سبز را به طور جدی در شهر تهران دنبال کرده ایم و این تفاهم نامه یکی از بزرگترین اتفاقات خوب مدیریت پنجم است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این تفاهم نامه برد برد برای شهرداری تهران و شرکت آبفا محسوب می شود که با همکاری و تفاهم فی ما بین توانستند به جمع بندی برسند.

 صدر اعظم نوری خاطرنشان کرد: برای به نتیجه رسیدن این تفاهم نامه زحمت زیادی کشیده شده است و امروز باید بگوییم که این موضوع یکی از افتخارات مدیریت شهری محسوب می شود.

در ادامه این مراسم ناهید خداکرمی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما با جدیت دنبال این هستیم که شهر تهران را برای آیندگان هم قابل سکونت نگه داریم.

وی افزود: اینگونه نیست که نسبت به آینده تهران بی تفاوت باشیم و دیدن برنامه های زیربنایی نظیر همین ساخت تصفیه خانه های منطقه ای بخشی از این آینده نگری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران با مسایل و مشکلات متعددی روبروست که یکی از آنها حوادث و بلایای طبیعی است و اگر آینده نگری لازم را نداشته باشیم دچار مشکلات و عوارض بسیار بدی می شویم.

آرش حسینی میلانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران هم در این مراسم گفت: اجرای چنین برنامه های به توسعه پایدار شهر تهران کمک خواهد کرد.

وی افزود ما امروز بیش از سه برابر استاندارد آب استفاده می کنیم و این در حالی است که تهران فقط ظرفیت ۳ میلیون نفر را داشته است و این برداشت مضاعف ما را دچار مشکل می کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: تا سال ۱۴۱۱ باید کل ابیاری فضای سبز شهر تهران با پساب صورت گیرد و چنین تفاهم نامه های ما را به این سمت می برد.

میلانی به افزایش کیفیت آب منطقه یازده شهر تهران هم اشاره کرد و گفت: در کنار اینها باید به موضوع افزایش کیفیت آبهای سطحی هم توجه کرد.