لزوم جلوگیری از قطع درختان باغ بهشت

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران ایراد کرد گفت: چهارم تیرماه از طریق نامه پیوست که به امضاء ۱۲۱ نفر از همشهریان مسئول و وظیفه شناسم از اهالی سعادت آباد رسیده است، در جریان قطع درختان در مجموعه باغ بهشت واقع در غرب ساختمان‌های آتی ساز در محدوده منطقه ۲ شهرداری تهران قرار گرفتم.

اخبار اجتماعی -  او افزود: بر اساس گزارش همشهریان طی ده سال گذشته با قطع نزدیک به چهار پنجم درختان مجموعه باغ بهشت و تبدیل آن‌ها به ۱۴ برج غول آسای سیزده طبقه، دیگر این مکان بهشت درختان و طبیعت نیست بلکه به جهنمی برای درختان تبدیل شده است و این روند طی روز‌های گذشته با قطع درختان برای تامین سرانه‌های بهداشتی و آموزشی ادامه یافته است که با پیگیری شهروندان مطالبه گر موضوع در روز دوشنبه ۲ تیر ماه ۱۳۹۹ در یک روزنامه نیز منعکس شده است.

فراهانی تصریح کرد: متاسفانه افزایش قیمت زمین و مسکن در سال‌های اخیر و مرغوبیت و مطلوبیت اراضی این محدوده برای ساخت و ساز، زمینه ساز از بین بردن درختان و باغات و سر برآوردن برج‌ها و ساختمان‌ها را فراهم آورده است، روندی که تداوم آن نه به نفع مردم است و نه زندگی! زیرا با از میان برداشتن این درختان، زمینه کاهش کیفیت زندگی در شهر فراهم می‌شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: با عنایت به اهمیت موضوع به عنوان نماینده مردم شریف تهران، بر اساس وظیفه و در دفاع از حقوق عامه شهروندان، در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شورا‌های اسلامی کشور، درباره «لزوم صیانت از درختان و جلوگیری از تداوم قطع درختان مجموعه باغ بهشت واقع در محدوده منطقه ۲» بر اساس تکالیف مصرح برای شهرداری تهران در قانون حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع درخت به شهردار تهران تذکر می‌دهم.

او در پایان گفت: امیدوارم یکایک ما نسبت به آنچه در شهر اتفاق می‌افتد احساس مسئولیت کنیم و با مطالبه اجرای قانون زمینه‌های مقابله با قانون شکنان را در شهر وشهرداری فراهم کنیم. مطمئنم با مردم تا شهرداری پاک فاصله‌ای نیست.