روند نزولی واکسیناسیون کودکان به خاطر ترس از کرونا

بابک عشرتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری معرفی شبکه تفکر سلامت اظهار کرد: همه افراد جامعه باید توجه داشته باشند که همچنان از شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون غافل نشوند و  حد الامکان از مسافرت های غیرضروری خودداری کنند.

اخبار اجتماعی - او افزود: با عدم رعایت موارد بهداشتی، شیوع و گستردگی ویروس کرونا نیز دو برابر خواهد شد. این موضوع می تواند مراکز درمانی از جمله بیمارستان ها را با برخی مشکلات رو به رو کند و آنها را نیز تحت فشار کاری قرار دهد.

عشرتی تصریح کرد: متاسفانه طی روزهای گذشته با افزایش سفرهای غیرضروری شاهد بالا رفتن میزان مبتلایان بوده ایم، به طوریکه این موضوع منجر به افزایش بی سابقه بستری ها در بیمارستان‌ها شده است.

او توصیه کرد: تمام افراد فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی از جمله پوشیدن ماسک و دستکش را فراموش نکنند و به شدت از حضور در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد پرهیز کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: یکی از مهمترین خدمات در بیمارستان های کشور، انجام واکسیناسیون برای کودکان است، به طورکلی این موضوع در شرایط عادی ۱۰۰ درصد گروه ها را تحت پوشش قرار می دهد. این موضوع در زمان اوج این ویروس منحوس با کاهش ۱۳ تا ۱۴ درصد رو به رو شد، براین اساس روند مراجعات عادی مردم به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

او در پایان گفت:  در اغلب مراکز درمانی و بیمارستانی که بیماران کرونایی تردد داشتند، محل و مکان معاینه و ویزیت بیماران از محل واکسیناسیون جدا شد و در مواقع لزوم حتی تزریق واکسناسیون در خارج از مراکز درمانی انجام می شد.