آیا معتادان کرونا می گیرند؟

ابتلا به بیماری کرونا یکی از دغدغه های مهم نه تنها ایران بلکه در سراسر جهان است، هر روز و هر ساعت اخبار کرونا به گوش می رسد و تعداد جانباختگان این بیماری رو به افزایش است.

اخبار اجتماعی- عده ای اما مطرح می کنند که معتادان کرونا نمی گیرند، شایعه ای که دهان به دهان و در فضای مجازی پخش شده و برخی خیال می کنند معتادان از ابتلا به کرونا مصون هستند.

به گزارش افکارنیوز، مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی اما در آخرین واکنش نسبت به ابتلای معتادان به کرونا می گوید: تعدادی از معتادان جمع آوری شده در سطح کشور مبتلا به ویروس کرونا هستند.

جمع آوری معتادان متجاهر و مشخص شدن کرونا

وی در ادامه با اشاره به آخرین آمار معتادان متجاهر در طرح جمع آوری ماده 16 گفت: طبق آخرین آمار ،13 هزار نفر  جمع آوری و ساماندهی شدند که از این تعداد بالغ بر 7 هزار نفر توسط دانشگاه علوم پزشکی تست کرونا گرفته شده است که از 120 نفر مبتلا به ویروس کرونا بودند که تحت درمان قرار گرفته‌اند که البته 5 نفر از آنها نیز  جان‌باخته‌اند.

براتی سده خاطرنشان کرد: ابتلا به ویروس کرونا در هر شرایطی و برای هر فردی امکان دارد و اینکه عنوان می‌شد که معتادان کرونا نمی‌گیرند حرف بیهوده‌ای بود چرا که آمار به گونه دیگری است.

چند درصد از معتادان کرونا دارند؟

جالب اینجاست که نتایج یک پژوهش آماری نشان داد که ۷.۳ درصد از معتادان زیرپوشش مراکز کاهش آسیب اعتیاد، به ویروس کرونا مبتلا بودند.

بر اساس ویژگی‌های جمعیت شناختی، بیشترین معتادان در گروه مردان با ۸۰ درصد، تحصیلات پایین داشتند. همچنین بیشترین فراوانی مربوط به گروه سنی ۳۷ تا ۲۸ سال بود و بیشترین ماده مصرفی هروئین با ۳۷ درصد و از لحاظ محل سکونت مربوط به مناطق حاشیه شهر بودند.

با توجه به فراوانی بروز و شیوع ویروس کرونا در افراد معتاد و انتشار آن در جامعه از طریق این افراد، با مراقبت از معتادان و زیرپوشش قرار دادن و تشویق و ترغیب آنها به ترک اعتیاد و کاهش خطر آن می‌توان تا حد زیادی خطرات ناشی از کوید – ۱۹ را در این گروه و در نتیجه افراد جامعه تحت کنترل درآورد.