علائم جدید کرونا چیست؟

کرونا ویروسی است که چند ماهی است در جهان با نام کووید ۱۹ شناخته شده و باعث بیماری می شود که حالا تعداد زیادی افراد در جهان جان خود را به خاطر این بیماری از دست داده اند.

علائم کرونا

اخبار اجتماعی- علائم کرونا افرادی که کرونا می گیرند اکثرا به شکل خفیفی دچار مشکلات تنفسی شده و با استراحت و بدون نیاز به تست کرونا در منزل بهبود پیدا می کنند اما در مقابل کسانی که زمینه بیماری کرونا داشته و یا کهولت سن دارند مشکل ساز شده و باعث مرگ آنها می شود.


بیشتر بخوانید:

آمار آنلاین کرونا در ایران و جهان

مراکز تست کرونا در تهران+اسامی

پیش بینی کارتون سیمپسون‌ها / از پیش بینی کرونا تا احتمال مرگ ترامپ


بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت سه روش بهترین راه مقابله با کرونا است. اول اینکه دستها را مرتبا با آب و صابون به مدت 20 ثانیه بشوییم و یا با مواد ضد عفونی کننده حاوی الکل آن را را ضد عفونی کنیم.

از دیگر موارد پیشگیری از ابتلا به کرونا زدن ماسک در اجتماعات می باشدتا خود را در مقابل دیگران محافظت کنیم.

سومین راه پیشگیری از کرونا رعایت فاصله اجتماعی است که بر اساس معیار های جهانی حداقل باید یک و نیم تا 2 متر فاصله میان دو فرد باشد تا ویروس منتقل نشود .

علائم قطعی ویروس کرونا

سازمان بهداشت جهانی فهرستی از علائمی را منتشر کرده که نشان می دهد با بروز آنها احتمالا کرونا گرفته اید. علائم ابتلا به ویروس کرونا عبارتند از:

تب

سرفه‌­ی خشک

خستگی

کوفتگی و درد

گلودرد

اسهال

ورم

سردرد

از دست دادن بویایی یا چشایی

جوش زدن پوست یا رنگ­ پریدگی انگشتان دست و پا

به سختی نفس کشیدن یا کم ­آوردن نفس

درد یا فشار روی قفسه­ ی سینه

از دست دادن توانایی حرکت یا تکلم

مشکل در تنفس

درد یا فشار مداوم روی قفسه­‌ی سینه

گیجی

ناتوانی در هوشیاری یا هوشیار ماندن

کبودی لب یا صورت

گرچه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری می ­گوید این فهرست شامل تمام علائم احتمالی نیست و با کشف اطلاعات بیشتر درمورد ویروس کرونا به روز رسانی خواهد شد.


دیگران می خوانند:

علائم کرونا بعد از چند روز در بدن ظاهر می شود؟

آزیترومایسین کرونا را درمان می کند؟

تست کرونا چگونه انجام می شود/ تست کرونا در منزل واقعیت دارد؟


فهرست کامل علائم کلیدی در حال حاضر شامل موارد زیر است:

تب یا لرز

سرفه

تنگی نفس یا اختلال در تنفس

خستگی مفرط

کوفتگی عضلات یا بدن

سردرد

از دست دادن حس بویایی یا چشایی

گلودرد

گرفتگی یا آبریزش بینی

حالت تهوع یا استفراغ

اسهال

واکسن کرونا

در حال حاضر واکسن های مختلفی در سطح جهان برای کرونا ساخته شده اما همچنان به شکل همگانی واکسیناسیون انجام نشده است.

علائم جدید کرونا ویروس

رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری اعلام کرده که علائم بیماری کرونا همان قبلی ها است اما علائمی نیز به وجود آمده که به آن علائم جدید ویروس کرونا می گویند.


بیشتر بخوانید:

تست آنلاین کرونا

سایت تشخیص کرونا از منزل+فیلم

طریقه شیوع بیماری کرونا/ فیلم


وی درباره علائم جدید بیماری کرونا فهرستی را اعلام کرد که به شرح ذیل است:

علائم گوارشی مانند اسهال و درد شکم استفراغ،

علائم پوستی کهیر ،

علائم قلبی، سکته قلبی و درد شدید نواحی قلب

علائم مغزی مانند سکته مغزی

آمار کرونا در ایران

طبرسی درباره میزان آمار کرونا در ایران و اینکه چه زمانی می توان پایان این ویروس دانست گفت: متاسفانه تعداد بیماران کرونا بستری شده بیشتر از تعداد بیماران ترخیصی شده است و در حال حاضر مقداری با کمبود تخت در سطح شهر تهران مواجه شده‌ایم و دلیل این کمبود برگشتن تخت‌های مخصوص بیماران کووید١٩ به تخت‌های عادی در بیمارستانها و همی نطور افزایش تعداد بیماران در چند روز اخیر است؛ همین کمبود تخت باعث شده تا متاسفانه نتوانیم قادر به بسترى تعدادى از آنها باشیم.

وی می گوید که تا الان موارد ابتلای مجدد به بیماری کرونا بسیار کم بوده است ولی باتوجه به مطالعاتی که انجام شده است حتی کسانی که در اوایل شیوع کرونا یعنی اسفندماه مبتلا شده‌اند آنتی بادی آنها قابل دی تک در خون نیست و آنتى بادى افراد مبتلا باعث حفاظت آنها از ابتلاى مجدد نشده و امکان ابتلای دوباره آنها وجود دارد.

طبرسی در خصوص تجویز داروی بیماران مبتلا به کرونا در ایران، گفت: برای بیماران سرپایی داروى خاصى نداریم؛ در واقع به بیمارانى که حال مساعدتری دارند به طور قطعی نمى‌توان دارویی تجویز کرد و معمولاً استراحت کافی و نوشیدن فراوان مایعات را توصیه می‌کنیم.

چگونه کرونا را مهار کنیم؟

برای مهار و مقابله با کرونا ویروس تنها و تنها راه شستن دستها و زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم.

علائم کرونا این روزها در افراد مختلف فرق می کند و و حتی در برخی بیماران علائم کرونا دیده نمی شود. اگر می خاهید از کرونا در امان بمانید باید در خانه مانده و از سفرهای غیر ضروری پرهیز و پروتکل های بهداشت را رعایت کنید.

جدیدترین علائم کرونا

در روزهای گذشته علائم جدیدی از کرونا مشخص شده که شاید آنها را نشنیده باشید. علائمی که نشان می دهد کرونا ویروس مرموزتری از آنچه فکر می کنید است.

علائم جدید کرونا

علادم جدید کرونا ویروس عبارتند از ایجاد لخته خون و سکته قلبی و مغزی، مشکلات گوارشی و حتی قرمزی پوست می تواند علائم جدید کرونا باشد.

علائم جدید کرونا در تابستان

مردانی عضو کمیته کشوری کرونا درباره علائم کرونا در تابستان می گوید که پدیده‌ای که امسال اضافه شده این است که یک سری از بیمارانی که با علایم گوارشی مراجعه می‌کنند به خصوص اگر تب داشته باشند، ممکن است به  بیماری کرونا مبتلا باشند، بنابراین توصیه ما این است که اگر دیدیم بیماری اسهال و استفراغ بیش از حد طول کشیده و حال ما را بد کرده و یا به درمان‌های معمولی جواب نمی‌دهد باید به احتمال بروز کرونا توجه داشته باشیم.

عضو کمیته کشوری کرونا همچنین در خصوص احتمال تداخل ویروس کووید ۱۹ با بیماری‌های فصل تابستان، اظهار کرد: در فصل تابستان به دلیل نوع مصرف مواد غذایی، بروز بیماری‌های اسهال و استفراغ ، اسهال‌های حاد عفونی انگلی و یا ویروسی که عمدتا می‌تواند با تب و درد شکمی همراه باشد، بسیار شایع است.

وی ادامه داد: از آنجاکه این بیماری‌ها عمدتا علل ویروسی دارند، در دسته بیماری‌های خود محدود شونده قرار می‌گیرند که معمولا در عرض یک تا دو روز خود به خود خوب شده و معمولا عارضه‌ای به دنبال ندارند. عمده این بیماری‌ها (اسهال و استفراغ و عفونت‌های روده‌ای و مسمویت‌های فصل تابستان ) حتی به آنتی بیوتیک هم احتیاجی ندارند و معمولا خود به خود بهبود پیدا می‌کنند، البته به جز عفونت‌های باکتریایی که برایشان آنتی بیوتیک 3 تا 5 روزه تجویز می‌شود.

کتف درد از علائم کرونا است؟

ذبیح الله حسن زاده متخصص ارتوپد، جراح زانو، فلوشیپ آرتروپلاستی و تروما  اظهار کرد: بیماری کرونا بعد از مرحله نهفتگی وقتی بروز می‌کند، شامل علامت‌های شایع تنفسی، در بعضی موارد علائم گوارشی همراه با علائم نادر یا کم شایع استخوان و مفاصل است.

وی افزود: میالژی یا درد عضلات و کوفتگی، خستگی، احساس ناراحت بودن و بی قراری در دست و پای افراد گاهی اوقات نشانه‌ای از بیماری‌های ویروسی است، اما نمی‌توان گفت فردی که این علائم را دارد حتما به ویروس کرونا مبتلاست، شاید دچار بیماری‌های ویروسی دیگری شده باشد که باید با مراجعه به پزشک مربوطه سلامت خود را بسنجد.حسن زاده تصریح کرد: بنابراین ویروس کرونا شایع‌ترین علائمی مانند علائم دستگاه تنفس فوقانی یا تحتانی مانند سرفه، سرفه‌های خشک و تب است که بالا ۸۸ یا ۹۰ درصد در افراد وجود دارند.

این متخصص ارتوپد با بیان اینکه مبتلایان به کرونا در علائم گوارشی مانند تهوع، اسهال و استفراغ نادر‌تر هستند، گفت: در روز‌های چهارم یا پنجم که اوج بیماری است، بیمار دچار علائم اسکلتی_ عضلانی می‌شود که معمولا با مسکن‌های سبک و استراحت نسبی بهبود می‌یابند.حسن زاده ادامه داد: درد‌های اسکلتی_ عضلانی علامت بیماری کرونا نیست؛ بلکه این عارضه به دنبال درگیری تمام قسمت‌های بدن بروز می‌کند و باید بدانیم که کوفتگی و درد علائم مشترک بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوانزا و ویروس‌های دیگر دستگاه تنفسی فوقانی یا تحتانی می‌توانند، باشند.این متخصص ارتوپد تاکید کرد: بدن درد،  ملاکی قطعی برای تشخیص ویروس نخواهند بود.

این درد‌ها حتما باید در کنار سایر علائم مثل ضعف، بی اشتهایی، تب، سرفه و ... قرار بگیرند.او گفت: علائم شایع بیماری کرونا تب، سرفه‌های خشک و تنگی نفس هستند که پزشک باید بتواند آن‌ها را تشخیص دهد.

این پزشک متخصص درباره مراحل پس از گرفتن کرونا گفت: بهترین روش پس از مشاهده علائم شبیه به کرونا این است که در خانه بمانید و استراحت کنید و در صورتی که بهبود نیافتید حتما به بیمارستان مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که در زمان استراحت تمام نکات بهداشتی را رعایت کنید تا منجر به ابتلا سایر اعضای خانواده به آلودگی نشوید.

کرونا در روزهای اخیر باعث مرگ و میر زیادی در ایران شده و تقریبا در ماه مرداد هر روز نزدیک به 200 نفر جان خود را از دست می دهند. به گفته کارشناسان احتمال دارد در پاییز موج بعدی شیوع کرونا شدت بگیرد و به همین دلیل مسئولان توصیه کرده اند حتما فاصله گذاری اجتماعی را رعایت، ماسک بزنید و مرتبا دست های خود را ضد عفونی کنید.

جدیدترین علائم کرونا چیست؟

علائم جدیدتر کرونا ویروس شامل سکسکه و گیجی است.

 همچنین رنگ پریدگی صورت و لب، سرخی بیش از اندازه لب، احساس بوی ناخوشایند، اختلالات شنوایی، اختلالات خواب، التهاب ملتحمه و قرمزی چشم، خشکی و راش‌های پوستی «ضایعه پوستی» نیز از جدیدترین علائم کروناویروس جدید محسوب می‌شوند

در عین حال علائم شایع‌تر کووید ۱۹ نیز شامل سردرد، خستگی، تب و لرز، تهوع، گلودرد، سرفه، اسهال، آبریزش بینی، درد عضلانی، کاهش وزن، کاهش حس بویایی و چشایی، تنگی‌نفس و دشواری تنفس، رنگ‌پریدگی انگشتان و درد قفسه سینه می‌شود.

امید جعفری